۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۵۸۲۱۰۵
حجت الاسلام ریاضت:

عزاداری برای امام حسین افضل قربات است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) افضل قربات است، گفت: هدف از اقامه عزای امام حسین(ع) احیای مرام حسینی است.
ریاضت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام ریاضت استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیات رایةالعباس، گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) افضل قربات است.

وی افزود: مهم‌ترین خروجی اقامه شعائر حسینی باید احیای مرام حسینی باشد بنابراین انسان اگر مرام حسینی را در وجود خود مشاهده کرد می‌تواند بگوید شرکت در عزاداری امام حسین(ع) در وجود او اثربخش بوده است.

حجت الاسلام ریاضت صداقت داشتن را یکی از نشانه‌های مرام حسینی بیان کرد و اظهار داشت: اقامه شعائر حسینی باید موجب قرب الهی شود کسی که مرام حسینی دارد هرگز از صداقت دور نمی‌شود و هر زمان که لسان او به سخن باز شود فردی راست‌گو است.

استاد حوزه علمیه امانت‌داری را از دیگر ویژگی‌های مرام حسینی دانست و گفت: کسی که مرام حسینی دارد امانت‌دار است و نسبت به عهد و میثاق خود تعهد دارد او می‌داند که قرآن و عترت دو امانت گران‌سنگ پیامبر اکرم(ص) است ازاین‌رو هرگز امام معصوم را تنها نمی‌گذارند.

وی ادامه داد: قبل از واقعه عاشورا افراد بسیاری همراه امام حسین(ع) بودند اما چون تعهد نداشتند قبل از روز عاشورا از همراهی امام حسین(ع) صرف نظر کردند.

حجت الاسلام ریاضت اضافه کرد: امام سجاد(ع) فرمودند: اگر شمر خنجری را که با آن سر پدرم را از تن جدا کرده به من امانت بدهد تا من از آن نگهداری کنم من آن شمشیر را بدون هیچ کم و کاستی به او برمی‌گردانم؛ قرآن کریم می‌فرماید: امانت را باید به اهل آن سپرد تا نسبت به آن خیانت نشود، طبق صریح روایات؛ شیعیان واقعی را باید با امانت‌داری و صداقت آنان شناخت.

استاد حوزه علمیه حفظ آبرو را از دیگر خصائص مرام حسینی بیان کرد و اظهار داشت: در مرام حسینی آبروها حفظ می‌شود نه تنها افراد خود آبروی دیگران را نمی‌برند بلکه اجازه نمی‌دهند کسی آبروی مومنی را ببرد. امام حسین(ع) می‌فرمایند: جایگاه غیبت کنندگان جهنم نیست چراکه اهل عذاب از تعفن کسی که غیبت کرده معترض می‌شوند برای همین غیبت کننده خورشت سگان جهنم است.

وی افزود: کسی که با غیبت آبروی دیگری را می‌برد بر اساس فرمایش امام صادق(ع) در حلال‌زادگی او باید شک کرد؛ امروز کسانی که پشت سر مراجع تقلید غیبت می‌کنند باید مراقب باشند که غیبت گناهی سخت است که با حلالیت رفع می‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات