۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۵۸۲۰۹۹
در دیدار جمعی از مسؤولان لبنانی مطرح شد؛

تجلیل آیت الله نوری همدانی از مجاهدت های حزب الله لبنان| نباید اجازه نفوذ به دشمن داده شود

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با تجلیل از مجاهدت های حزب الله لبنان و سید حسن نصرالله در مقابله با استکبار گفت: حزب الله توانسته در برابر دشمنان و صهیونیست ها با قدرت ایستادگی کرده و عزت و عظمت اسلام را حفظ کند.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شامگاه جمعه در دیدار جمعی از شهرداران مناطق جنوب لبنان، جهاد را مایه عزت و اقتدار امت اسلامی دانست و گفت: قدرت و پیروزی اسلام در گرو جهاد مسلمانان است.

وی افزود: تعالی مسلمین در سایه جهاد است و قرآن و روایات بسیار بر آن تاکید دارند، امروزه مثلث شوم عبری، غربی و غربی دائما در حال فتنه انگیزی علیه امت اسلامی و جبهه مقاومت است که امت اسلامی باید با آن مقابله کند و  حزب الله لبنان نقش بسیار مهمی در این زمینه داشته و دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که تأکید قرآن این است که امت اسلام همواره باید آمادگی خود در برابر دشمنان را در همه زمینه ها حفظ کند، اظهار داشت: مسلمین باید خود را از نظر فکری، فرهنگی، روحی، نظامی، سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی همیشه آماده نگه دارند و اجازه نفوذ دشمن را ندهند.

وی با تأکید بر آگاهی بخشی به امت اسلام درباره توطئه های دشمنان ادامه داد: با فرهنگ ناب اسلامی باید به مقابله با دشمن در همه ابعاد رفت تا نتوانند به امت اسلام ضربه وارد کنند، فقها و مجاهدان در صف اول مقابله با دشمنان قرار دارند و افراد شجاع باید در بین جهادگران اسلامی باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به پیش رو بودن حماسه عظیم اربعین ابراز داشت:  در ایام اربعین حدود ۳۰ میلیون نفر از سراسر جهان در برنامه پیاده روی و کربلا حضور پیدا می کنند که هیچ قدرتی توانایی جمع کردن چنین جمعیتی ندارد و تنها عشق امام حسین(ع) که انسان ها را با عقاید مختلف به کربلا می کشاند.

وی با تجلیل از مجاهدت های حزب الله لبنان و سید حسن نصرالله در مقابله با استکبار و صهیونیسم عنوان کرد: حزب الله لبنان دارای روحیه شجاعت، فقاهت و جهاد است و توانسته در برابر دشمنان و صهیونیست ها با قدرت ایستادگی کرده و عزت و عظمت اسلام را حفظ کند.

این مرجع تقلید با اشاره به سفر سال گذشته خود به لبنان خاطرنشان کرد: بنده از نزدیک روحیات عالی جهادی را در حزب الله مشاهده کردم، در دیدارهای سال گذشته خود در لبنان عرض کردم که امیدوارم حزب الله لبنان هرچه سریعتر صهیونیست ها را نابود کند و ما برای تبریک دوباره به لبنان برویم.

وی اضافه کرد: فرمانروایی و حکومت، حکمت و علم و دانستن ارزش ها در سایه جهاد است و اگر انسان این موارد را می خواهد باید مجاهدت و مقاومت داشته باشد، اگر مجاهدان نبودند فساد در زمین را فراگیر می شد و اگر انقلاب اسلامی و حزب الله نبود اسلام پیشرفت نمی کرد./1323/

ارسال نظرات