۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۸۲۰۸۳
رییس اداره عقیدتی سیاسی ارتش:

تبلیغ روحانیان در ارتش سبب ارتقای سطح فرهنگی کارکنان ارتش می‌شود

حجت‌الاسلام روشندل گفت: بسیاری از روحانیان به منظور تبلیغ در ارتش حضور یافته و سبب ارتقای سطح فرهنگی کارکنان پایور و وظیفه می‌شوند.
روشندل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدباقر روشندل رییس اداره عقیدتی سیاسی ارتش در سخنرانی بعد از خطبه‌های نماز جمعه پردیسان با اشاره به سالروز تأسیس نهاد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: این نهاد در سال 58 به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب و تصویب امام راحل تأسیس شد.

رییس اداره عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این‌که سازمان عقیدتی سیاسی، نهادی روحانی محور است، گفت: وظیفه این سازمان از بدو پیروزی انقلاب آغاز شد که تغییر فرهنگ طاغوتی حاکم بر فضای ارتش است که از پیش از انقلاب بر ارتش حکمفرما بود.

وی درباره دیگر وظیفه سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش گفت: نقش آفرینی در تربیت کارکنانی که توانایی انجام وظیفه محوله از سوی قانون اساسی در نیروهای مسلح و به ویژه ارتش جمهوری اسلامی را داشته باشند، دیگر وظیفه این نهاد است.

حجت‌الاسلام روشندل ادامه داد: در این نقش‌ آفرینی سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش توانسته است به بهترین نحو به وظیفه خود عمل کند، حال چه در هشت سال دفاع مقدس و چه در جنگ نرم، در کنار کارکنان پایور و کارکنان وظیفه ارتش توانسته انجام وظیفه کند.

وی با اشاره به چشم‌انداز سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش مطرح کرد: تقویت بصیرت‌افزایی دینی و انقلابی کارکنان و خانواده‌های آنها بر پایه قرآن و اندیشه‌های سیاسی حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب، افزایش تعامل اثربخش بین کلیه نیروهای مسلح به ویژه در خود ارتش با فرماندهی کل آجا و تهیه طرح‌های دوازده‌گانه مصباح در حوزه آگاه‌سازی سیاسی در قالب جلسات سخنرانی و انتشار صدها هزار نشریه‌های و بروشورهای سیاسی برای آگاهی بخشی تحلیل‌های سیاسی و اخبار برای کارکنان ارتش بخشی از این چشم‌انداز است.

رییس اداره عقیدتی سیاسی ارتش اضافه کرد: در حوزه قرآنی با آماری که در سطح کل ارتش وجود دارد، حدود 5 هزار نفر حافظان قرآنی ارتش هستند، 207 دارالتحفیظ در کل ارتش وجود دارد و همچنین یک روز در هفته، کلاس قرآنی یک ساعته انجام می‌شود که به تعداد 5 هزار و ششصد کلاس روزهای سه شنبه برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح تنویر و آموزش قرآن برای خانواده‌های کارکنان ارتش برگزار می‌شود که حدود 50 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده است.

حجت‌الاسلام روشندل با اشاره به حوزه تربیت و آموزش بیان کرد: این حوزه در دوره‌های بصیرت انجام می‌شود که تقریبا تاکنون حدود 20 هزار نفر از کارکنان و 56 هزار نفر از اعضای خانواده‌های آنها در جای جای کشور و در تمامی خانواده‌ها در این دوره شرکت کرده‌اند که شامل نیروهای مختلف ارتش می‌شود.

وی در پایان افزود: بسیاری از روحانیان به منظور تبلیغ در ارتش حضور یافته و سبب ارتقای سطح فرهنگی کارکنان پایور و وظیفه می‌شوند./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات