۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۵۸۲۰۷۴
حجت الاسلام وافی مطرح کرد؛

ضرورت پرهیز نیروهای انقلابی و مردم از نگاه مأیوسانه در مسیر جنگ اقتصادی

مسئول مجموعه‌های تربیت محور بنیاد خاتم‌ گفت: امروز جنگ به تمام معنای آن در جریان است و فقط نوع جبهه جنگ تغییر کرده است، باید از نگاه‌های ناامیدانه و مأیوسانه در این مسیر خودداری کرد و تمام نگاه‌های انفعالی را از بین برد.
حجت الاسلام مجتبی وافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی وافی مسئول کارگروه مجموعه‌های تربیت محور بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) در دومین روز همایش جهاد اقتصادی و نهضت تربیتی اجتماعی که امروز در ساختمان 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان این‌که توجه جبهه نیروهای انقلابی نسبت به پیگیری جنگ اقتصادی دیرهنگام بود، اظهار داشت: غالب مجموعه‌های تربیتی پیگیر مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب بودند، در حالی که ایشان سال‌ها مطالبات اقتصادی را فریاد زده و پیگیری جدی از کسی دیده نشد.

مسئول کارگروه مجموعه‌های تربیت محور بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) ادامه داد: ما بایستی با کارگروه هیأت کار کنیم، همه این کارگروه‌ها باید از پایین و هیأتی‌ها شروع شود تا به سازمان بسیج برسد، وظیفه ما در این مسیر بیدار کردن جامعه است، باید توجه داشت که تشکیل کارگروه به منظور تفکر درباره چگونگی مدیریت جنگ اقتصادی است.

وی با تأکید بر ضرورت تسریع در فعالیت‌های جهادی بچه‌های انقلابی بیان کرد: حال کار دیر فهمیدیم باید سرعت بیشتری بگیریم، ما برنامه های اقتصادی خود را نوشته‌ایم، نصرت الهی قطعی است، اما به شرط قیام همین جوانان انقلابی این نصرت شامل حال کشور می‌شود، همان‌طور که شناخت برنامه‌ها و نقشه‌های دشمن کار خوبی است، وظیفه خود را نیز نباید فراموش کرد.

حجت الاسلام وافی ادامه داد: مشکلات اقتصادی و بحران‌های امروز جامعه به این دلیل است که کادر سازی تاکنون انجام نشده و وظیفه ما این آینده کادرسازی برای آینده کشور است، بایستی در این برنامه‌ریزی کلان، نماینده مجلس، مسئول دولت و مدیران آینده کشور تربیت شوند.

وی تأکید کرد: جوانان انقلابی کشور باید تمام آمال و آینده خود را در تصدی پست‌های عالی کشور ببینند و خود را برای آینده‌ای درخشان تربیت و مهیا کنند.

مسئول کارگروه مجموعه‌های تربیت محور بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) افزود: ما بایستی در همه فضاهای لازم نظام اسلامی مدیر تربیت شده داشته باشیم، در غیر این‌صورت حتی 40 سال دیگر نیز وضعیت تغییر نمی‌کند، بنابراین با توان‌های مدیریتی و نگاه تخصصی باید به مسأله دقت شود.

وی با بیان این‌که تمرین و شروع جبهه سازی را می‌توان با همین جنگ اقتصادی شروع کرد، گفت: در این مسیر باید به صورتی حرکت کرد که هیچ ضربه‌ و آسیبی به کسی وارد نشود.

حجت الاسلام وافی ابراز داشت: امروز جنگ به تمام معنای آن در جریان است و فقط نوع جبهه جنگ تغییر کرده است، باید از نگاه‌های ناامیدانه و مأیوسانه در این مسیر خودداری کرد و تمام نگاه‌های انفعالی را از بین برد.

وی با اشاره به نگهبانی رهبر انقلاب از آرای مردم، بیان کرد: وظیفه ما روشنگری برای مردم و در نتیجه بیداری آنها با ادبیات توحید محور است، بایستی با یادآوری جنگ‌های بدر و احزاب برای مردم، نسبت به آینده بینش و بصیرت حاصل شود.

مسئول کارگروه مجموعه‌های تربیت محور بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) با بیان این‌که در این مسیر، راهی جز بینش افزایی مردم وجود ندارد، گفت: برخی از مردم نیز با مشاهده فعالیت‌های جهادی و تربیتی، آن را باور کرده و درگیر آن می‌شوند، در نتیجه این برنامه در متن جامعه پیاده‌سازی می‌شود.

وی تأکید کرد: ما باید در این مسیر به گونه‌ای فعالیت کنیم که نه تنها فقط قشر خاکستری جامعه را که قشر متمایل به سیاه و حتی سیاه جامعه را جذب کرده و روی آنها اثر داشته باشیم.

حجت الاسلام وافی افزود: کشف مسأله‌های بومی و محله‌ای و تشکیل پویش فضای مجازی جزء فعالیت‌هایی است که باید انجام شود، بایستی کنار مردم مطالبه‌گری معقولانه انجام داد، زیرا انعکاس رسانه‌ای سبب افزایش چندبرابری تأثیر آن در جامعه می‌شود.

وی بیان کرد: در مساجد باید صحبت کرد، نسبت به دولت بایستی مطالبه‌گری آغاز و کارآمدی نظام اسلامی در این 40 سال برای مردم بیان شود، کار مجموعه‌های تربیتی روشنگری است، البته تمام این فعالیت‌ها بایستی به صورت جبهه‌ای، جهادی و هماهنگ با یکدیگر انجام شود./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات