۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۵۸۲۰۷۳
کارشناس رسانه ملی:

انصارالله باید الگوی باقی جامعه باشد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که انصارالله باید الگوی باقی جامعه باشد، گفت: کسانی که خدا را پشتوانه خود می‌بینند، محاسبات مادی برای آنها معنا ندارد.
محمدرضا عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی کارشناس رسانه ملی در دومین روز همایش جهاد اقتصادی و نهضت تربیتی اجتماعی که امروز در ساختمان 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به تفاوت نگاه‌ها در حل مشکلات اظهار داشت: هنگام مواجهه با مشکلات و مدیریت بحران‌ها، گاهی در نگاه برخی، دینداری امری فردی است و انسان هم باید قواعد علم را پیروی کند و تابع نظامات آن باشد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: نگاه دیگری وجود دارد که در آن سعی می‌شود نگاه‌های اجتماعی با مسائل روز تطبیق داده و به نوعی بین آنها صلح و سازش ایجاد شود.

وی اضافه کرد: نگاه دیگر نیز این است که نگاه‌های اجتماعی و مسائل روز را با دین تطبیق ‌دهیم، در نگاه چهارم هم دین حرکت عظیمی است که پاسخگوی به تمام دغدغه‌های بشر تا آخرالزمان است و هرچند شناخت تمام علوم کمک کننده است، اما حقیقت دینداری تصمیم گیرنده نهایی است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: اگر برای فهم جایگاه خود، بخواهیم خود را بسنجیم که در کدام یک از این مراحل قرار داریم، مسأله بسیار متفاوت می‌شود.

وی با اشاره به داستان طالوت و جالوت در قرآن بیان کرد: چهار تقسیم‌بندی در این داستان بیان شده است که در طول تاریخ بارها مصداق پیدا کرده است و مدل عملی رزمایش حقیقی است که امروز هم این تقسیم بندی در جامعه همچنان جاری است.

کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که انصارالله باید الگوی باقی جامعه باشد، گفت: کسانی که خدا را پشتوانه خود می‌بینند، محاسبات مادی برای آنها معنا ندارد.

وی تأکید کرد: سنت الهی بر این است که نقطه تمییز محقق شود، هر قدر به زمان ظهور نزدیکتر می‌شویم سختی‌ها و شدائد بیشتر می‌شود تا یاران حقیقی حضرت از غیر آن مشخص شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: مشکلاتی که ایجاد می‌شود دو رویه به آن ملحق می‌شود، یکی کارشکنی کافران و منافقان است و دیگری نگاه الهی.

وی ادامه داد: خداوند رحمان به دست افراد فاجر، مشکلاتی را برای مؤمنان محقق می‌کند که حقیقت کمالی مؤمنان از لابلای آن نمایان می‌شود.

استاد تفسیر حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر نگاه الهی باشد، نقطه ثقل دشمن با یک هدف گیری از کار می‌افتد، ما در مقابل ناوهای غول‌پیکر و کشتی‌های نفتکش دشمن، قایق‌های کوچک تندرو و مین‌های دریایی آوردیم و در نتیجه کشتی‌های نفت‌کش آمریکایی در معرض دید همه خبرنگاران به آتش کشیده شد.

وی افزود: برخی می‌دانند که بایستی برای مرتبه بالاتر آماده‌تر شوند، با این باور در میدان می‌ایستند و پیروزی که از جانب حق‌تعالی به آنها وعده داده شده، قطعی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به روایت «ان العطیه علی قدر النیه» بیان کرد: نگاهی آمیخته به شکر و تسلیم در برابر خداوند، سبب نزدیک‌تر شدن فرج می‌شود، به اندازه باور انسان به خداوند، به او داده می‌شود، بنابراین باید باور خود را تصحیح کرد، کسانی که به خداوند باور ندارند، خدا را مغلوب اسباب او می‌دانند.

وی ابراز داشت: عقل را باید وسیله قرار دهی تا ببینی که خداوند چه گفته است و متصل به امر الهی شود، نه این‌که ببینیم عقل خودمان چه گفته است، دایره مباحات در وجود ما هرقدر کمتر شود، فنای در امر الهی بیشتر می‌شود.

کارشناس رسانه ملی در پایان افزود: اگر سکینه در وجود ما باشد مردم در اوج شدت و سختی آسیب نمی‌بینند، اما با وجود اضطراب، مردم نیز ناامید شده و ضربه پذیر می‌شوند./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات