۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۸۲۰۷۲
یکتا:

بچه‌های جهادی و انقلابی از روح جهانی اندیشی برخوردار شوند

یکتا با بیان این‌که شبکه کالای ایرانی را می‌توان با هم‌اندیشی به ثمر رساند، گفت: بچه‌های جهادی و انقلابی بایستی از روح جهانی اندیشی برخوردار شوند، با جمع شدن بچه‌ها کنار هم، سامانه درستی شکل می‌گیرد که کار‌های اقتصادی گسترده‌ای در آینده انجام شود.
حاج حسین یکتا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حاج حسین یکتا راوی دفاع مقدس و فعال فرهنگی و جهادی در دومین روز همایش جهاد اقتصادی و نهضت تربیتی اجتماعی که امروز در ساختمان 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به شیوه کاری مجموعه‌های تربیت محور اظهار داشت: یکی از کارهای اثرگذاری که می‌توان در این رابطه انجام داد، نوشتن وقف نامه است.

راوی دفاع مقدس با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی سازمان امور خیریه جهادی بیان کرد: به تعبیر امام راحل می‌توان بدون فروش نفت و اخذ مالیات و صرفا با سنت اسلامی وقف، مملکت را اداره کرد.

وی ادامه داد: در این مسیر بچه‌های جهادی بایستی از ابتدا پای کار رفته و خود را وقف آن کند و این راه تبدیل به یک عهد و پیمان شود و در آیین‌نامه‌ای ثبت شود که در مواقع مورد نیاز اسلام، مشکلات را حل کنند.

این فعال فرهنگی و جهادی به آثار و برکات وقف بیان کرد: به تعبیر علامه امینی حضرت امیر(ع) بزرگترین فئودال زمان خود بودند، اما زمین‌های خویش را وقف می‌کردند و این نشان‌دهنده اهمیت مسأله وقف در حل مشکلات است.

وی اضافه کرد: نظام وقف نامه باید به صورت نظام‌ مند شده در ذهن نوجوان نهادینه شود، ما از ظرفیت‌های عظیمی همچون سازمان بسیج برخودار هستیم که با استفاده از آن می‌توان بزرگترین سازمان امور خیریه را راه‌اندازی کرد.

یکتا مطرح کرد: ما جبهه انقلاب اسلامی هستیم، در روند تولید نوشت‌افزار، بچه‌های انقلابی و جهادی سختی و زحمات زیادی متحمل شدند و در این راه بسیاری از مشکلات و موانع را پشت سر گذاشتند تا سرانجام توانستند بخش مهمی از بازار نوشت‌افزار را به کالاهای ایرانی تخصیص دهند.

این راوی دفاع مقدس ابراز داشت: طبق قانون عالم، اگر کارهای لازم الاجرا در حالت عادی و از روی اختیار انجام نشود، در موقعیت‌های دیگر با سختی و اجبار روزگار انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که شبکه کالای ایرانی را می‌توان با هم‌اندیشی و هم‌دستی به ثمر رساند، گفت: بچه‌های جهادی و انقلابی بایستی از روح جهانی اندیشی برخوردار شوند، با جمع شدن بچه‌ها کنار هم، سامانه درستی شکل می‌گیرد که کار‌های اقتصادی گسترده‌ای در آینده انجام شود.

یکتا با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بیان کرد: در این چهلمین سال حرف مهمی نهفته است، بایستی روی دهه هشتادی‌ها برای آینده نظام اسلامی برنامه ریزی شود و در این راه باید به بچه‌های دهه هشتادی انگیزه داد، بچه‌های دهه هفتادی را حرکت و پرچم نیز به دستان دهه شصتی سپرده شود.

وی افزود: کیفیت انگیزه‌دهی به جوانان باید به گونه‌ای باشد که در معرکه جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی به صورت جهادی فعالیت کرده و کسالت و تنبلی از آنها گرفته شود.

این فعال فرهنگی و جهادی با اشاره به فعالیت‌های جهادی قرارگاه سازندگی خاتم بیان کرد: مجموعه‌ای از متخصصان دکتر و مهندس قرارگاهی راهبردی و جهادی تشکیل داده‌اند که به دلیل قوام و وجود تخصص در آن، آسیب‌پذیر نیست، بنابراین باید با آموزش‌های کارآفرینی به بچه‌های دهه هشتادی و نوشتن وقف نامه، مجموعه‌های متخصص و جهادی در آینده تشکیل داد.

وی با بیان این‌که در صورت عدم شروع کارهای اجتماعی توسط بچه‌های جهادی، از معرکه آینده جا می‌مانند، گفت: شهدا در ایام جنگ در موقعیت مورد نیاز، حضور داشتند و از اهداف و آرمان خود دفاع کردند، امروز نیز بچه‌های جهادی باید در نقطه مطلوب حضور داشته و از اهداف و آرمان خود دفاع کنند.

یکتا ادامه داد: امروز باید به صورت خانه به خانه با مردم ارتباط گیری منسجم شود، بایستی برای اهالی منطقه پرونده خدماتی و اجتماعی تشکیل شود، زیرا ادعای ما این است که سنگر انقلاب اسلامی هستیم و نمی‌توانیم نسبت به غم مردم بی‌تفاوت باشیم.

وی تأکید کرد: ما باید با حسینیه انقلاب اسلامی شروع کنیم، چراکه اربعین به ما نشان می‌دهد که دنیا با یک نظام دیگر جلو آمده است، به همین جهت در تربیت محیطی و میدانی بچه‌ها و جوانان انقلابی باید تسریع شود.

این رزمنده و راوی دفاع مقدس در پایان افزود: امروز عطش همه جهان زیاد شده و نیاز به سبک، محتوا و سیستم اداره صحیح دارند، از تمام جهان مطالبات به سوی شما روانه می‌شود و در صورتی که نتوان انتظارات آنها را برآورده کرد، نمی‌توان پرچم داری این حرکت بزرگ را برعهده گرفت./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات