۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۸۲۰۶۹
آیت الله علم الهدی:

تصویب CFT ضد آموزه های زینبی و حسینی بود/ وظیفه ما گرفتن بهانه از آمریکا نیست

امام جمعه مشهد گفت: آمریکا آنجایی که بهانه داشته است جنایت کرده و اگر بهانه نداشته به دروغ بهانه تراشیده است.
علم‌الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد ضمن مردود خواندن شان نزول آیه 52 سوره حج بر مبنای حدیث غرانیق، گفت: مقام وحی و نبوت دارای عصمت است و شیطان نمی تواند به این مقام دست پیدا کند. چرا که اگر چنین اتفاقی رخ دهد وحی انبیا از درجه اعتبار خارج می‌شود و این مسئله با اعتقاد ما به مقام وحی سازگار نیست.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه انبیا آرزوی توسعه یافتن دین را داشتند، افزود: شیطان نمی تواند در آرزوی انبیا دخالت و تصرف کند اما از طریق وسوسه کردن کفار برای جنگ با رسولان، به مقابله با آرزو های آنان بر می آید. با این وجود راه برای شکوفایی فطرت خداپرستی کفار باز است و خداوند از این طریق وسوسه های شیطان را نسخ می کند.

وی روز اول ماه صفر را به عنوان روز ورود اهل بیت سیدالشهدا(ع) به شهر شام و روز تمرین و رزمایش دشمن ستیزی دانست و خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین رزمایش دشمن‌ستیزی را حضرت زینب کبری(س) در مجلس یزید به ما آموختند که در ستیز با دشمن به هیچ ‌وجه کوچک‌ترین ملاحظه‌ای نکنیم و از پای ننشینیم.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه حضرت زینب کبری(س) در مقابل یزید فریاد زد که ای یزید تو حقیر، هیچ و پوچ هستی، تصریح کرد: یزید در این شرایط خودش را کوچک و حقیر دید. ایشان با این حرکت به ما آموختند که هیچ قدرتی از دشمن نباید چشم ما را پر کند، مقاومت ما را از بین ببرد و ما را از دشمن‌ستیزی و مبارزه انقلابی بر سر جای خودمان بنشاند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تصویب cft در مجلس افزود: آنچه که یکشنبه در مجلس تصویب شد ضد آموزه های زینبی و حسینی بود. انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان، حماس فلسطین و سپاه قدس ایران در لیست سیاه آمریکا قرار دارند و اگر این لیست سیاه به تصویب شورای امنیت برسد که به دلیل اینکه این شورا همیشه در خدمت آمریکا بوده است خواهد رسید، ما با این مصوبه خودتحریمی کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: طی این مصوبه باید سپاه قدسی که جان این ملت و روح دفاع این کشور است را از عرصه معاملات بانکی و ارتباطات مالی خود حذف کنیم. 

آیت‌الله علم‌الهدی با طرح این پرسش که «چگونه به عنوان ملت زینبی و حسینی راه را با تصویب یک لایحه برای دشمن باز می کنیم و آنان را بر خود مسلط می کنیم؟»، گفت: در طی نامه‌ای که دفتر مقام معظم رهبری به رئیس مجلس نوشتند، ایشان اجازه بررسی این لوایح در مجلس شورای اسلامی را دادند و البته که بررسی آن به حق است. اما آیا این بررسی با توجه به مبنای رهبری و یا بی‌توجه به آن صورت گرفت؟ 

وی ادامه داد: نمایندگان باید قانون منع تامین مالی تروریست را با توجه به مبنای رهبری بررسی می‌کردند، چرا که آن‌ها نمایندگان مردمی هستند که فریاد «مرگ بر ضد ولایت فقیه» را سر می دهند.

امام جمعه مشهد با اشاره به نظر رهبری درباره این معاهدات افزود: رهبری در دیدار نمایندگان مجلس گفتند که این معاهدات در اتاق‌ های فکر قدرت‌های بزرگ و برای تامین منابع و مصالح آن‌ها نوشته می‌شود. همچنین این معاهدات با پیوستن دولت‌های همسو یا مرعوب شکل بین‌المللی می‌گیرد و اگر کشور مستقلی مانند ایران آن را قبول نکند، او را مورد هجوم شدید قرار می‌دهند که 150 کشور آن را پذیرفته‌اند و شما چطور آن را نمی پذیرید؟

وی با یادآوری سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت قانون گذاری مستقل در مورد مبارزه با تامین مالی تروریست یا پولشویی خاطر نشان کرد: ایشان فرمودند که مجلسی که عاقل و بالغ است باید مستقلا قانون‌گذاری کند. وقتی متخصص‌ترین شخص و کارشناس یعنی وزیر امور خارجه می گوید که با تصویب این لایحه مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود، چگونه به چنین طرحی رای دادید؟

آیت الله علم الهدی با بیان سخن وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه تصویب این طرح بهانه را از آمریکا می‌گیرد، تصریح کرد: مگر ایرباس مسافربری را با بهانه زدند؟ یعنی در مجلس می‌نشینید و به فکر بهانه دشمن هستید؟ مگر وظیفه ما این است که بهانه را از آمریکا بگیریم و مگر آمریکا در این چهل سال در همه فجایع بهانه داشته است؟ 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه افزود: آمریکا آنجایی که بهانه داشته است جنایت کرده و اگر هم بهانه نداشته به دروغ بهانه تراشیده است. همچنین آنجایی هم که قدرت بهانه‌تراشی به دروغ را هم نداشته، بدون بهانه به جنایت دست می زده است.

وی مصوبه مجلس را بدعت دانست و خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «عالم وظیفه دارد که اگر بدعتی ظاهر شد به مردم بگوید». بنده یک طلبه هستم و وظیفه دارم که بگویم مصوبه مجلس بدعت و حرکت در مسیر خود تحریمی نیروهای مدافعی است که برای دفاع از ما جان می‌دهند. 

آیت الله علم الهدی در پایان خطاب به مسؤولان و نمایندگان مجلس گفت: مسؤولان بدانند خدا از خون شهدا نمی‌گذرد و مصوبات و رفتار شما اگر با خون شهدا منافات داشته باشد، خداوند از یک قطره آن هم نخواهد گذشت. این‌گونه نیست که عده ای بچه‌های شان شهید شوند، عزیزان خود را از دست بدهند و در داغ آن‌ها بسوزند، و بعد شما بیایید برای دشمن جاده‌سازی کنید و راه را به طرف براندازی ما باز کنید./861/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات