۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۸۲۰۶۶

رایزنی رهبران حماس با گروه‌های مختلف فلسطینی درباره آشتی ملی

جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه ای از رایزنی های گسترده و فشرده رهبران این گروه با گروه های مختلف فلسطینی طی دو روز گذشته خبر داد.
حماس

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که طی دو روز گذشته رایزنی هایی را با گروه های مختلف فلسطینی در خصوص آشتی ملی، انجام داده است.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای خاطر نشان کرد که ریاست هیات این جنبش در این دیدارها با گروه‌ها و شخصیت‌های ملی فلسطینی را «یحیی سنوار» ریییس جنبش حماس در نوار غزه و خلیل حیه معاون وی بر عهده داشتند و تعدادی دیگر از اعضای دفتر سیاسی و دایره روابط ملی حماس نیز در این دیدارها حضور داشتند.

جنبش حماس تاکید کرد که در جریانرایزنی‌ها با گروه‌های فلسطینی چشم‌انداز تظاهرات‌های بازگشت و لغو محاصره و نیز تلاش‌های صورت گرفته برای لغو محاصره غزه را مورد بررسی قرار داده است. در این دیدارها همچنین راه‌های مقابله با چالش‌های پیش‌روی آرمان ملی فلسطین و به ویژه مخالفت با معامله قرن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرف‌های فلسطینی در این دیدارها همچنین راه‌های احیای وحدت ملی و پایان شکاف داخلی فلسطین بر اساس اصل مشارکت کامل را در فضایی دوستانه و با اهتمام زیاد به منافع ملی و آینده مساله فلسطین مورد بررسی قرار دادند. رهبران جنبش حماس در این دیدارها، گروه‌ها و شخصیت‌های فلسطینی را در جریان نتایج سفر هیات این جنبش به مصر و دیدارهای آن با مسؤولان مصری قرار داد./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: مهر

ارسال نظرات