۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۸۲۰۶۱
امام جمعه تبریز:

راه حل مشکلات کشور در مصالحه با دشمنان نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: آن عده که آگاهانه و یا ناآگاهانه اعتقاد دارند برای حل مشکلات باید به سمت دشمن برویم، بهتر است تاریخ ۴۰ ساله انقلاب را مطالعه کنند.
نماز جمعه تبریز + امام جمعه تبریز + آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز بر لزوم توجه مسؤولان به حل مشکلات اقتصادی کشور تأکید کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر استفاده از متخصصان اقتصادی برای یک فعالیت جهادی با هدف گره‌گشایی از مشکلات و نیازهای عمومی تأکید دارند.

وی با بیان این‌که نیازمند عزم و اراده جدی مردم و مسؤولان برای مقابله با مشکلات هستیم، خاطرنشان کرد: اصلاح نظام پولی و بانکی کشور امری لازم و ضروری است، همین مسائل موجب بروز مشکلات اقتصادی، گرانی، نقدینگی و تورم بوده که در نهایت منجر به بروز تنگناهایی در زندگی مردم شده است.

امام جمعه تبریز با استناد به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: همانطور که معظم‌له فرمودند؛ هیچ بن‌بستی برای نظام اسلامی وجود ندارد، باید دانست بن‌بست‌نمایی یک خیانت بزرگ به کشور است که برخی ‌با ترویج افکار مسموم دشمن سعی بر نشان دادن وضعیت بحرانی در کشور دارند.

وی ادامه داد: عده‌ای چنین وانمود می‌کنند که تا تنها راه باقی مانده تسلیم شدن به استکبار جهانی است؛ آن عده که آگاهانه و یا ناآگاهانه اعتقاد دارند برای حل مشکلات باید به سمت دشمن برویم، بهتر است بدانند تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی سراسر عبرت‌هایی است که نباید مورد غفلت قرار گیرتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به تصویب الحاق ایران به FATF و ‌CFT در مجلس گفت: قطعا این مسأله برای نهایی شدن باید به تصویب شورای نگهبان نیز برسد، شورا بدون هیچ‌گونه اغماضی همیشه از جمهوریت دفاع کرده و پس از آن مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارد و هر کدام از این فرآیند نیازمند بررسی های دقیق است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که بهره‌مندی از دانش و انرژی جوانان برای حل مشکلات کشور ضروری است، افزود: همان طور که جوانان در دوران جنگ تحمیلی جبهه‌ها را اداره کردند و در همه عرصه‌ها مشکل‌گشا بودند، امروز نیز باید مسؤولان اگر می‌خواهند مشکلات حل شود باید کشور را به دست جوانان بسپارند.

وی راه دیگر مقابله با بن‌بست از دیدگاه رهبر انقلاب را توجه به واقعیت‌های سه‌گانه اعم از عظمت، اقتدار ایران و شکست‌ناپذیری ملت دانست و افزود: راه‌حل سوم برای مقابله با بن‌بست و بن بست‌نمایی؛ گرفتن ابزار رسانه از دست دشمن است چرا که دشمن برای اثرگذاری روی افکار عمومی از ابزار رسانه استفاده می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که ابزار رسانه در دست دشمنان مانند سلاح شیمیایی است که به تانک و سلاح‌های اثر ندارد ولی انسان را نابود می‌کند، گفت: راه‌حل دیگر مقابله با بن‌بست‌نمایی حفظ وحدت و یکپارچگی است، همه باید یکدل و منسجم باشیم تا راه نفوذ دشمن بسته شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که حرکت کاروان‌های پیاده اربعین به سمت کربلای معلی از سراسر جهان آغاز شده است، اظهار داشت: امروز اولین موکب را بعد از اقامه نماز جمعه تبریز اعزام خواهیم کرد و خوشا به حال آنان که توفیق زیارت اربعین را خواهند داشت.

وی حماسه اربعین را پدیده‌ای کم‌نظیر از وحدت ادیان و مذاهب در برابر بدخواهان اسلام و مکتب تشیع دانست و تصریح کرد: حضور میلیون‌ها زائر اربعین در کشور عراق پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان است که بدانند شیعه در برابر ظلم و ظالم ایستاده و پیاده‌روی اربعین به فرهنگ تبدیل شده است./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات