۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۸۲۰۴۹
امام جمعه اصفهان:

اربعین مانور سیاسی شیعیان جهان است

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به مانور بزرگ سیاسی اربعین حسینی، گفت: اربعین مانور سیاسی شیعیان جهان است.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اصفهان، گفت: خداوند انسانی که به تقدیراتش راضی باشد را به پاداش های بزرگ مأجور می کند.

وی در ابتدا افزود: یکی از لوازم سعادتمندی انسان راضی بودن به تقدیرات الهی است؛ انسان همواره در دایره حکومت الهی زندگی می کند از این رو باید به داده های پروردگار که بهترین مصالح را برای انسان ها در نظر می گیرد راضی باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: خداوند انسانی که به تقدیراتش راضی باشد را به پاداش های بزرگ مأجور می کند، در رفتار امام حسین(ع) و خواهرشان حضرت زینب(س) در جریان کربلا رضایتمندی به تقدیرات خداوند کاملاً مشهود است؛ انسانی که راضی به تقدیرات خداوند باشد برای برآورده کردن نیازهایش هرگز خودش را در برابر دیگران خار نمی کند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به گرامیداشت هفته نیروی انتظامی ابراز کرد: بنده به نوبه خودم از تلاش های بی شائبه عزیزان نیروهای انتظامی که برای برقراری امنیت در داخل کشور و مرزها جان بر کف ایستاده اند تشکر می کنم، همچنین از سربازان گمنام امام زمان(عج) که در پیشبرد اهداف کشور تلاش های زیادی انجام می دهند، تشکر می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: بنده از هیأت های مذهبی که در ایام محرم در برپایی عزای حضرت اباعبدالله(ع) و یاران باوفایشان به خوبی عمل کرده اند نیز تشکر می کنم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم عضو یک کنوانسیون جهانی مثل FATF شویم همه مردم باید پیرو قانونی باشند که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و از کانال شورای نگهبان گذشته و رهبر انقلاب نیز آن را تأیید کرده اند.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: نمایندگان نباید علیه یکدیگر سخنی بگویند، بلکه هر کس باید مطیع رأی اکثریت باشد چرا که در همه دنیا رأی اکثریت ملاک قانون گذاری است؛ قانون اگر تصویب شود کسی نمی تواند خلاف آن عمل کند.

امام جمعه اصفهان در پاسخ به یکی از افراد حاضر در نماز جمعه که اعتراض خودش را نسبت به تصویب قانون FATF اعلام کرد، خاطرنشان کرد: بنده نیز با تصویب این قانون و با این سخن کسانی که می گویند اگر این قانون تصویب نشود آمریکا برای فشارهای بیشتر بهانه دارد مخالف هستم، چرا که آمریکا هر آنچه بتواند علیه ایران کار می کند ولی حرف بنده این است که اگر قانونی در کشور تصویب شد همه باید مطیع آن باشیم چرا که نمایندگانی که به دست خود ما انتخاب شده اند این قانون را به تصویب رسانده اند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مانور بزرگ سیاسی اربعین حسینی، ابراز کرد: اربعین مانور سیاسی شیعیان جهان است، البته در این مانور مواردی باید مورد توجه قرار گیرد‌./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات