۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۸۲۰۲۴
عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی:

دشمن با نفوذ اقتصادی تحریم را بزرگ جلوه می‌دهد

ابدالی گفت: دشمن سه ابزار کلیدی تحریم، نفوذ اقتصادی و عملیات روانی دارد که هرسه را به صورت همزمان به کار می‌برد، اما اگر ابزار نفوذ و عملیات روانی نباشد، به هیچ وجه تحریم‌ها اثربخش نخواهد بود، بلکه این نفوذ اقتصادی است که تحریم را بزرگ جلوه می‌دهد.
ابدالی محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اکبر ابدالی عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی در همایش جهاد اقتصادی و نهضت تربیتی اجتماعی که امروز در ساختمان 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، در تبیین تربیت اقتصادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: باید توجه داشت که اقتصاد مقاومتی فقط اقتصاد اسلامی نیست، بلکه تفاوت‌های اساسی با آن دارد، اما اهداف هردو یکی است و ایجاد عدالت همگانی را مدنظر دارند.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی با اشاره به شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی جبهه‌ای است که هر کشوری می‌تواند در آن حضور یافته و در مقابل جبهه سلطه بأیستد.

رویکرد تربیت اقتصادی

وی با بیان این‌که عقاید، اخلاق، احکام و سواد اقتصادی چهار رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است، گفت: نظریه پردازان دولتی ما یا حتی دولت‌های قبلی به اقتصاد و دست نامرئی آدام اسمیت معتقدند و بازار را به حال خود رها کرده‌اند و این در حالی است که استاد اقتصاد دانشگاه‌های کشور این خرافه را می‌پذیرد، اما به رزاقیت و توکل به خداوند باور ندارد.

ابدالی تأکید کرد: اگر نگاه به مسائل اقتصادی درست شود، بقیه مسائل تحت الشعاع قرار گرفته و حل می‌شود، از این رو بایستی این امور را به فرزندان یاد داده و رویکرد اقتصاد مقاومتی را برای آنها تبیین کنیم.

وی با اشاره به سخنان هیلاری کلینتون در کتاب انتخاب سخت اظهار داشت: کلینتون در این کتاب نوشته است «کشورهای توسعه یافته‌ای مانند آمریکا باید در خانه تولید و بیرون خانه بفروشند و کشورهای آسیایی باید از آمریکا بخرند»، بنابراین کشورهای آسیایی و مصرف کننده در مقابل تولیدات کشوری همچون آمریکا، بایستی نفت خام و مواد اولیه خود را جای آن بدهند.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی با بیان این‌که استعمار کهنه، نو و فرانو سه روش نظام سلطه بود، گفت: این رویکرد در تاریخ سابقه طولانی داشته است، به طوری که کشوری مانند انگلستان از گذشته منابع هند را گرفته و آثار تولیدی خود را به این کشور می‌فروختند.

وی عنوان کرد: دشمن سه ابزار کلیدی تحریم، نفوذ اقتصادی و عملیات روانی دارد که هرسه را به صورت همزمان به کار می‌برد، اما اگر ابزار نفوذ و عملیات روانی نباشد، به هیچ وجه تحریم‌ها اثربخش نخواهد بود، بلکه این نفوذ اقتصادی است که تحریم را بزرگ جلوه می‌دهد.

ابدالی ادامه داد: بالای هفتاد درصد مشکلات اقتصادی از ناحیه عملیات روانی دشمن است که هدف کوتاه مدت دشمن به هم ریختن وضع داخلی کشور و گرفتن امتیازات از مسئولان در مذاکرات است.

وی با بیان این‌که تمام اقتصاد مقاومتی فرهنگی است، گفت: جهاد و حماسه اقتصادی، حمایت از کالای ایرانی، همت مضاعف و کار مضاعف شعارهای رهبر معظم انقلاب هستند که با رویکرد فرهنگی و اخلاقی مطرح شده است.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی افزود: زمانی که پارچه‌های شرکت اسلامیه اصفهان به عراق صادر شد، علما در حرم حضرت امیر(ع) این پارچه را به دلیل این‌که تولید شیعیان است، ‌بوسیده و روی چشم خود می‌نهادند، این نکته نشان دهنده نگاه تربیتی علمای ما از قدیم نسبت به تولید ملی و تقویت آن است که سعی در ترویج آن داشتند.

وی اضافه کرد: میرزای شیرازی کاملا اقتصاد مقاومتی را ترویج  می‌کردند و حتی فتوای تحریم تنباکوی میرزا نیز در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی بود./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات