۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۸۲۰۱۹
با حضور آیت الله شاهچراغی؛

گردهمایی طلاب و فضلای دامغان مقیم قم برگزار شد

گردهمایی مهرماه طلاب و فضلای دامغان با حضور آیت الله شاهچراغی در قم برگزار شد.
نشست طلاب دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی طلاب و فضلای دامغان عصر امروز با حضور آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در سمنان برگزار شد.

خدمت کردن به طلاب علوم دینی از اعمال بسیار با ارزش محسوب می شود

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام صدراللهی استاد حوزه علمیه قم در این مراسم با بیان این که بر اساس رویات، علم با عمل مقرون است، گفت: اگر عالمی به علم خود عمل نکند، آن علم از نزد وی کوچ خواهد کرد.

وی با اشاره به ضرورت عمل کردن به آگاهی ها ابراز کرد: اگر عالم به علم خود عمل نکند جاهل است و همین جهل سبب نابودی وی خواهد شد.

حجت الاسلام صدراللهی با بیان این که خدمت کردن به طلاب علوم دینی از اعمال بسیار با ارزش محسوب می شود، عنوان کرد: تشکل ها و جلسات هم اندیشی باید تداوم پیدا کند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همه ما مسؤول هستیم با تفکر انقلابی راهنمای راه طلاب جدید و جوان باشیم تا جلوی برخی انحرافات که گاهی اوقات به چشم می خورد گرفته شود.

همه مشکلات کشور برای این است که برخی مسؤولان از خداوند فاصله گرفته اند

همچنین آیت الله شاهچراغی در این گردهمایی با اشاره به این که مسؤولان باید خدمات خودشان را برای مردم تبیین کنند، ابراز کرد: ما باید نسبت به مردم خادم باشیم و بدانیم هیچ عملی در دنیا بهتر از خدمت کردن به مردم پیدا نمی شود.

نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری تقوا را مرز میان انسانیت و حیوانیت دانست و افزود: تقوا همانند «نون وقایه» که فعل را از اسم جدا می سازد سبب جدایی مرز انسانیت از حیوانیت می شود؛ انسانی که تقوا داشته باشد در همه مسؤولیت های خود موفق خواهد بود.

وی با تأکید بر این که همه مشکلات کشور برای این است که برخی مسؤولان از خداوند فاصله گرفته اند، مطرح کرد: اگر کار کردن برای رضای خداوند در جامعه اسلامی فراموش شود، بدون تردید با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

آیت الله شاهچراغی طلبگی را یکی از توفیقات بزرگ الهی دانست و بیان کرد حال که این توفیق بزرگ نصیب ما شده است باید قدر آن را دانسته، با اخلاص برای خداوند کار کنیم و سعی کنیم همه کارهایمان جنبه خدایی پیدا کند.

صهیونیسم به دنبال ایجاد انحراف در جوامع بشری است

حجت الاسلام خراسانی نژاد نیز در این نشست با ابراز نگرانی از فعالیت های دشمن در زمینه ایجاد انحراف در مهدویت بیان کرد: امروز صهیونیسم علمدار جبهه باطل شده و همه توان خود را به کار بسته تا کل جامعه بشری را به انحراف بکشاند، بر این اساس ما وظیفه داریم به عنوان سربازان جبهه حق تحت ولایت و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در برابر دشمن ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم دشمن در زمینه مهدویت انحراف ایجاد کند.

نماینده طلاب دامغان در مجمع نمایندگان طلاب در ادامه با بیان این که امام حسین(ع) باید جهانی شود تا زمینه ظهور فراهم آید، ابراز داشت: شکوه اربعین هر سال از سال گذشته بیشتر می شود و استکبار جهانی برای همین سعی دارد این فرهنگ ناب را رو به حاشیه رانده و آن را به زمین بزند.

وی از برپایی همایش «حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت دامغان» خبر داد و گفت: در این همایش سعی شده است تا نقش روحانیون دامغانی در شکل گیری انقلاب اسلامی مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد که به نوبه خود کاری ارزشمند و یگانه است./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات