۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۵۸۲۰۰۲
حجت الاسلام احمدی خبر داد؛

اعزام بیش از ۳ هزار مبلغ برای زائران ایرانی در ایام اربعین

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از اعزام بیش از ۳ هزار مبلغ برای زائران ایرانی در ایام اربعین خبر داد و گفت: این مبلغان پاسخگوی نیازهای دینی زائران اربعین خواهند بود.
دکتر احمدی رییس کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید احمدی، رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به برنامه های این کمیته در اربعین، گفت: برنامه های اربعین امسال هم با توجه به 3 اصل و رویکرد توجه به مرجعیت دینی، احترام به حاکمیت دولت عراق و تکریم مردم عراق با محوریت های موکب های ایرانی و عراقی آغاز شده است.

وی افزود: الحمدلله با مشارکت دستگاه های متعددی در حوزه فرهنگی که بیش از 70 دستگاه هستند برنامه هایی در حوزه کودک و نوجوان، تولید محتوا و اعزام گروه ها در نظر گرفته شده و روایتگری به زبان های مختلف به درخواست مردم و مؤسسات عراقی برای زائران غیر ایرانی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی از اعزام بیش از 3 هزار مبلغ برای زائران ایرانی در ایام اربعین خبر داد و اظهار داشت: این مبلغان پاسخگوی نیازهای دینی زائران اربعین خواهند بود، با همکاری حوزه هنری امسال بیش از 20 گروه هنری و نمایشی با 120 هنرمند اعزام خواهند شد که اجراهای گوناگونی را به میزبانی موکب های عراقی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با همکاری جامعة المصطفی اقدامات خوبی برای ساماندهی مبلغان و اعزام مبلغ برای زائران غیر ایرانی که از ایران ترانزیت می شوند انجام شده که در مرز میرجاوه، زاهدان، کرمان، یزد، مشهد و قم و مرزهای خروجی مستقر خواهند شد.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به تولید محتواهای رسانه و توجیه و آموزش عمومی زائران ابراز داشت: با توجه به شرایط امسال که قطعا دشمنان به فتنه انگیزی ادامه خواهند داد کارهای خوبی برای هوشیاری و هوشمندی مردم صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: ائمه جمعه و روحانیان در شهرهای بزرگ گروه یاوران معنوی اربعین را تشکیل دادند که از تریبون های عمومی برای توجیه عموم مردم استفاده کنند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به دوره آموزش اصحاب رسانه برای اربعین خاطرنشان کرد: روز گذشته در تهران با شرکت 500 تفر از فعالان رسانه ای کارگاه ها و جلسات توجیهی را برگزار کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با مجموعه فعالیت های دستگاه ها برای اربعین و برگزاری هم اندیشی ها و همایش ها با شرکت علمای بزرگ شاهد برپایی اربعین با شکوه تری نسبت به سال قبل باشیم./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات