۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۸۱۹۷۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

راه اندازی انجمن یاوران وقف و امنیت در خراسان شمالی، تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای استان و راه اندازی انجمن های فرهنگی و هنری در راز و جرگلان عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، نخستین گردهمایی واقفان و خیران نظم و امنیت خراسان شمالی برگزار و انجمن یاوران وقف و امنیت در استان راه اندازی شد.  

انجمن یاوران وقف و امنیت خراسان شمالی با هدف جلب مشارکت خیران در ساختن استحکامات نظامی و انتظامی در راستای حفظ و امنیت استان تشکیل شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این همایش با برشمردن آیات و روایات فراوان بر توصیه و  اجر بالای وقف نزد خداوند گفت: خداوند در قرآن گفته است هر کس به مردم خدمت کند به من خدمت کرده است.

 حجت الاسلام والمسلمین «یعقوبی» افزود: وقف باید برای رضای خدا باشد زیرا هر چه به حساب خداوند باشد می ماند و رنگ بقا به خودش می گیرد.

تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای خراسان شمالی

طرح محرومیت زدایی در مانه و سملقان با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشورکلید خورد.

«خباز» استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای اداری مانه و سملقان هدف از برگزاری این جلسه را توانمندسازی مردم روستاها و مناطق محروم این شهرستان دانست و افزود: ایجاد باور در مردم و جوانان این منطقه برای شکوفایی استعدادهای آن ها به منظور اشتغال زایی از دیگر اهداف این جلسه است.

وی ابراز کرد: در این طرح باید خودباوری و توانمندسازی جوانان را شناسایی و پشت سر آن ها حرکت کنیم.رئیس بنیاد مستضعفان کشور هم از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به خراسان شمالی خبر داد و گفت: از این میزان ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات متعلق به مانه و سملقان است.

«سعیدی کیا» با بیان این که برای طرح محرومیت زدایی ۲ مشاور در نظر گرفته ایم افزود: یک مشاور طرح جامع آبادانی و پیشرفت شهرستان را تهیه خواهد کرد و مشاور دیگر هم طرح توانمند سازی جوانان و مردم را انجام خواهد داد.

اثر هنرمند بجنوردی در قاب گالری «نگر»

 اثر هنرمند بجنوردی در قاب حراج آثار استادان و هنرمندان خوشنویسی و نقاشی خط تهران  می نشیند.

همزمان با هفته خوشنویسی نمایشگاه حراج آثار استادان و هنرمندان خوشنویسی و نقاشی خط با حضور 44 هنرمند در گالری «نگر» قیطریه تهران گشایش می یابد که اثر هنرمند خوشنویس استان «عبدا... قهرمان» نیز در این قاب می نشیند.

علاقه مندان می توانند آثار ارائه شده را از بیست و دوم تا بیست و ششم ماه جاری از ساعت  16 تا 20  به تماشا بنشینند.

انجمن های فرهنگی و هنری در راز و جرگلان راه اندازی می شود

فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این که به زودی سفری به راز و جرگلان خواهیم داشت و با افراد موثر در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری نشستی برگزار خواهیم کرد تا انجمن های فرهنگی و هنری در این شهرستان راه اندازی شود، افزود: اولویت ما این است که به زودی فراخوان صدور مجوزهای فرهنگی و هنری در شهرستان ها صادر شود و بتوانیم در گسترش مراکز فرهنگی و هنری موثر باشیم./9314//۲۰۴/خ

ارسال نظرات