۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۵۸۱۹۰۱
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

اربعین خار چشم دشمن است

کارشناس دینی گفت: دشمن می‌خواهد نام امام حسین(ع) را که مصداق وجه رب است، محو کند و مردم عراق و ایران را در مقابل یکدیگر قرار دهد اما درک نمی‌کند که اربعین وجه اتصال و خار چشم دشمن است.
حجت الاسلام مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی کارشناس دینی در مراسمی که شب گذشته در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد‌، گفت: خداوند متعال به واسطه دو نعمت به انسان امتیاز خاص داده است که هر دو معلول عقل بوده و بالاترین امتیازی است که انسان را در جایگاه اشرف مخلوقات قرار داده است.

وی افزود: یکی از این دو نعمت معرفت است و دیگری محبت؛ این دو مطلب اگر تحت اشراف عقل هدایت شوند انسان را به سعادت و کمال می‌رسانند اما اگر قوه خیال بر عقل مسلط شده و جنود و لشکریان جهل بر عقل غلبه پیدا کنند، حیات انسان تنها در حد مادی و پست باقی خواهد ماند و به مقامات معنوی، سلوکی و الهی راه نخواهد یافت.

کارشناس دینی بیان داشت: حضرت امیرالمؤمنین(ع) معرفت را اصلی‌‌ترین مطلب در مسیر سیر و سلوک می‌دانند؛ این در حالی است که بسیاری از مردم کثرت نماز، روزه، حج و سایر عبادات را مهمترین موضوع می‌دانند.

وی در ادامه اظهار داشت: هر آنچه در کره خاکی وجود دارد محکوم به فناست و آنکه باقی و جاودان به بقای الهی است عبارتست از وجهِ رَب؛ تنها آنچه به وجه رب متصل شده باشد به جهت اتصال به وجه الله، باقی است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان داشت: اگر عده‌ای اراده کنند نور الهی را از بین ببرند خداوند در قرآن وعده داده که خود، نگهدار آن نور خواهد بود؛ هر چیزی که نور الهی در آن دمیده شود باقی است و از بین نخواهد رفت.

وی افزود: در ارتباط با امام حسین(ع) و سلوک جمیل با ایشان، ائمه معصومین روایات و نکات زیادی سفارش کرده‌اند؛ امام حسین(ع) سِرّالله است؛ ما هزاران بار مصیبت ایشان را شنیدیم اما باز هم برای ما تکراری نیست و هر بار با سوز دل برای ایشان اشک می‌ریزیم.

کارشناس دینی ابراز داشت: امام حسین(ع) زینت آسمان‌ها و زمین است؛ این زینت و تجلی آن را در اربعین می‌بینیم؛ حتی غیرمسلمان‌ها در روز اربعین به امام ادای احترام می‌کنند و این ارادت خاری در چشم دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان داشت: همچنان دشمن درصدد سنگ اندازی برای پیاده روی اربعین است؛ آنها می‌خواهند نام امام حسین(ع) را که مصداق وجه رب است، محو کنند؛ دشمن می‌خواهد مردم عراق و ایران را در مقابل یکدیگر قرار دهد اما درک نمی‌کند که اربعین وجه اتصال آنهاست؛ اربعین خار چشم دشمن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اهتمامی که شیعه نسبت به اقامه شعائر به ویژه عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) دارد سبب بقای شیعه شده است؛ هیأت‌ها و روضه‌های حضرت ابا عبدالله(ع) را معمولاً کسانی راه‌می‌اندازند که دست‌شان شاید خیلی باز نباشد اما مناعت طبع بالایی دارند./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات