۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۸۱۸۷۵
آیت الله حیدری در گفت وگو با رسا هشدار داد؛

القای بن بست در کشور با هدف صاف کردن جاده مذاکره و مصالحه با ‌آمریکا| رسانه ها دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند

نماینده خبرگان القای بن بست در کشور را خیانت دانست و گفت: برخی از روی خیانت و ترس از استکبار به مردم القا می کنند که جامعه به بن بست رسیده تا راهی برای مذاکره و مصالحه با آمریکا پیدا کنند.
آیت الله حیدری

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که برخی مسؤولان در افقی که رهبر معظم انقلاب برای نظام ترسیم کرده اند حرکت نمی کنند، گفت: گویا برخی مسؤولان افکار دیگری داشته و از تفکر انقلابی غافل هستند؛ همین سبب شده است تا نسبت به ظرفیت های داخلی بی توجه باشند.

وی با اشاره به ضرورت جوانگرایی و استفاده از ظرفیت جوانان در جامعه اظهار داشت: جوانان فطرتی پاک و سالم دارند، برای همین نباید از ریزش آن ها هراس داشت، زیرا  موعظه و نصیحت می تواند آن ها را از انجام اشتباه بازداشته و در مسیر حرکت انقلاب داخل کند.

آیت الله حیدری به عواقب و پیامدهای عدم توجه به ظرفیت جوانان اشاره و عنوان کرد: یکی از مصادیق بارز این عواقب، محرومیت کشور از استعدادهای بی نظیر و خدادادی جوانان است؛ بدیهی است جوانان هنگامی که مورد توجه قرار نگیرند به چالشی جدی تبدیل خواهند شد، به عبارت دیگر جوانان به نوعی شمشیر دو دم هستند، یعنی اگر فرصت های لازم در اختیارشان قرار گیرد، عامل پیشرفت کشور خواهند شد و اگر فرصت های لازم به آن ها داده نشود به عامل پسرفت و تهدید برای جامعه تبدیل می شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این که القای وجود «بن بست» در جامعه خیانت است، خاطرنشان کرد: برخی افراد از روی خیانت و برخی به دلیل سستی و هراسی که از استکبار جهانی دارند همواره سعی می کنند به مردم القا کنند که در جامعه «بن بست» وجود دارد تا از این طریق راهی برای مذاکره و مصالحه با آمریکا پیدا کنند، در حالی که اینگونه نبوده و کشور به اندازه ای قدرت و ظرفیت دارد که بدون وابستگی به راه خود ادامه دهد.

وی اضافه کرد: برای مقابله با افرادی که سعی در القای وجود «بن بست» در جامعه دارند باید برای اقشار و آحاد مختلف کشور روشنگری کرد و واقعیت ها را نشان داد؛ رسانه ها به ویژه رسانه ملی باید دستاوردهای انقلاب اسلامی و واقعیت های انکار ناپذیر جمهوری اسلامی را برای مردم تبیین کنند.

آیت الله حیدری تأکید کرد: اگر روشنگری در جامعه صورت گرفته و افکار عمومی از وجود ظرفیت های داخلی آگاه شوند، مسؤولان و دست اندرکاران نیز ناچار هستند خود را با فضای عمومی کشور تطبیق داده، مدیریت خود را تقویت کنند و دیگر در درصدد القای وجود «بن بست» در جامعه نباشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در حال حاضر آمریکا به «بن بست» رسیده است، مطرح کرد: اگر آمریکا در موضع قدرت بود نیروهای آن در سوریه، لبنان، عراق، شکست نمی خوردند و داعش همچنان به جنایات خود ادامه می داد؛ شکست های پی درپی آمریکا در منطقه نشانگر پوشالی بودن قدرت آن است.

وی ادامه داد: آمریکا امروزه فقط می تواند بر کشورهای مرتجع منطقه اعمال قدرت کرده و آن ها را «گاو شیرده» خطاب کند، اما هرگز نخواهد توانست قدرت پوشالی خود را بر ملت های سربلند و جبهه مقاومت اسلامی اعمال کند./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات