۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۸۱۸۵۴
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

تعمیق آموزه‌های دینی، اساس برنامه‌ سازمان تبلیغات اسلامی در اربعین

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی در تشریح برنامه‌های این نهاد در اربعین، گفت: نشر، ترویج و تعمیق آموزه‌های دینی اساس برنامه‌های سازمان تبلیغات است.
پیاده روی اربعین

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی دارابی ضمن تشریح برنامه سازمان تبلیغات اسلامی در ایام اربعین حسینی (ع) و بابیان اینکه اربعین فرهنگی برگرفته از سیره عملی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) برای اعصار مختلف تاریخ است، تأکید کرد: اساس پیاده‌روی اربعین دلدادگی و تعهد و اخلاص رفتارگرایانه به ساحت آل الله است و لذا تعمیق آموزه‌های دینی اساس برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در این ایام محسوب خواهد شد.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد فرهنگ دینی وظیفه گسترش فرهنگ اسلامی و ترویج آموزه‌های اخلاقی و سیره ائمه معصومان(ع) را دارد چراکه نظام اسلامی ما برگرفته از تفکر ولایت پایه‌گذاری و پرچم پرافتخارش به صاحب اصلی آن یعنی حضرت بقیه‌الله(عج) تحویل می‌شود پس باید برنامه‌های فرهنگی این نهاد با شاخصه‌های جامعه مهدوی همخوانی داشته باشد.

ضرورت نشر آموزه‌های اسلامی

معاون پارلمانی سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: فعالیت‌های این نهاد، به لحاظ فرهنگی، تسهیل گری خدمتگزاری در ساحت فرهنگی و اجتماعی به زائران اربعین و مردم انقلابی، متعهد و ولایتمدار است که ازجمله آن‌ها می‌توان به خدمتگزاری خالصانه به موکب‌های عزاداری و هماهنگی با ستادهای اجرایی به‌منظور اسکان مردم در مسیرهای منتهی به مناطق مرزی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام دارابی اعزام مبلغ ویژه اربعین و برپایی فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی را در کنار اعزام ائمه جماعات برای برپایی نماز جماعت در موکب‌ها و مسیرهای پیاده‌روی را از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در این ایام معنوی دانست و بیان داشت: تهیه و توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغی با مشارکت جبهه مردمی انقلاب اسلامی، برپایی مراسم سخنرانی، وعظ و خطابه در اهمیت و جایگاه ممتاز کنگره عظیم اربعین و فلسفه پیاده‌روی از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی افزود: در ایام اربعین، سازمان تبلیغات اسلامی می‌کوشد با تشریح فرازهای دعای اربعین، خدمتگزاری به مسافران و خدمات تبلیغی و فرهنگی در مسیرهای پیاده‌روی، تعامل و همراهی مؤثر با اعضای ستادهای برگزاری مراسم اربعین، توجه جدی به تعمیق و نشر آموزه‌های الهی از طریق برگزاری مراسم مذهبی در مواکب، مساجد، حسینه‌ها، تکایا و هیئات و بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی در راستای کمک به نشر آموزه‌های دینی و پاسخ به شبهات مستحدثه و تبیین و جایگاه فرهنگ انسان‌ساز واقعه حماسی عاشورا را نیز در دستور کار داشته باشد.

اربعین نماد عزت امت اسلام

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن بیان اینکه عشق و ارادت مردم ایران اسلامی در قالب پیاده‌روی و خدمت خالصانه به ساحت اباعبدالله الحسین(ع) در مواکب، نشان‌دهنده تعهد عملی و معرفت به ائمه اطهار(ع) است، تأکید داشت: سازمان تبلیغات اسلامی می‌کشد تا با همگرایی و تعامل مؤثر نسبت به نهادینه‌سازی و گسترش فرهنگ عاشورایی اقدام کند.

حجت‌الاسلام دارابی بابیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با فلسفه عاشورا، سیره عاشورایی، سبک زندگی عاشورایی در طول سال مبادرت می‌ورزد، بیان کرد: این دوره‌ها با موضوع قیام حضرت اباعبدالله(ع) برای تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی طراحی و انجام می‌شود.

وی افزود: اربعین، نماد عزت امت اسلامی است و تمامی مرزهای جغرافیایی را درمی‌نوردد تا همه آزادگان جهان با عشق و ایمان به این کنگره عظیم گام بگذارند پس باید گفت فرهنگ حسینی(ع) روزبه‌روز در حال گسترش بوده و سازمان تبلیغات اسلامی نیز بر پویایی برنامه‌های خود در حوزه سیره شناسی ائمه اطهار(ع) می‌افزاید.

منبع: مهر

ارسال نظرات