۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۸۱۸۴۰
سردار کوثری در جمع طلاب اصفهان:

FATF امتداد پروژه نفوذ دشمن برای دسترسی به اطلاعات کشور است

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله(ع) با اشاره به ضرورت مقاومت در برابر فشارهای دشمنان، FATF را امتداد پروژه نفوذ دشمن و دسترسی به اطلاعات کشور در راستای تضعیف انقلاب و نظام دانست.
سردار کوثری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار اسماعیل کوثری، جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله(ع) پیش از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه اصفهان در مدرسه علمیه دارالحکمه، با بیان اینکه لازم است نسبت به جایگاه جمهوری اسلامی در مناسبات سیاسی منطقه آشنایی بهتری داشته باشیم، گفت: ما هرقدر شکرانه خدا را برای وجود نظام مقدس اسلامی به جا بیاوریم باز هم حق مطلب را ادا نکرده‌ایم.

سردار کوثری در ادامه افزود: دشمنان و مخالفان انقلاب و حامیان رژیم طاغوت تمام تلاش خود را به کار بستند تا مانع پیروزی انقلاب اسلامی شوند، ولی امام خمینی(ره) هرگز تسلیم نشد، حضرت امام با استفاده از تعالیم اسلام ناب محمدی و تعالیم الهی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) وارد میدان شدند و این باعث موفقیت انقلاب اسلامی شد.

وی با اشاره به نابودی هیمنه استکبار جهانی توسط امام خمینی(ره) و مخالفت با ابرقدرت‌های شرق و غرب، اظهار کرد: زمانی که امام حاکمیت شرق و غرب را رد کرد دعوای استکبار با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی آغاز شد، دشمنان با زور و پول تلاش می‌کردند مردم را با خود همراه کنند، اما امام قلبها را تسخیر می‌کرد و مردم با قلب خود با ایشان همراه می‌شدند.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله(ع) با بیان اینکه از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان دست به کار توطئه علیه کشور و انقلاب شدند، عنوان کرد: امام راحل با دست خالی و با ایمان به خداوند در برابر این توطئه‌ها قرار گرفتند، از جنگ افروزی‌های گروه‌هایی نظیر خلق دموکرات در کردستان تا ترور بزرگانی نظیر شهید مطهری، همه اینها توطئه‌های دشمنان بود که باید با آن مقابله می‌شد.

سردار کوثری در ادامه به توطئه‌های دشمنان در طول سالیان متمادی پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در زمان قاجار 17 شهر در شمال کشور و هرات و بخش‌هایی از افغانستان از کشور جدا شد، در دوران محمدرضا شاه پهلوی با تصمیم گیری انگلیس بحرین از کشور جدا شد، اما پس از انقلاب اسلامی دشمنان هر تلاش کردند که ذره ای از خاک کشور ما را تصاحب کنند موفق نشدند.

وی خاطرنشان کرد: تنها کشوری که پس از انقلاب اسلامی و به ویژه در جنگ تحمیلی علیرغم مشکلاتی که داشت همه جوره کشور ما را حمایت کرد سوریه بود، حال برخی معترض هستند چرا ما از سوریه حمایت می‌کنیم، در حالی که این حمایت برای کشور ما دستاوردهای بسیاری دارد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پروژه نفوذ را یکی از روش‌های دشمن برای استفاده از افراد به منظور تضعیف انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: خواهرزاده رییس جمهور در همان سال نخست ریاست جمهوری آقای روحانی وارد نهاد ریاست جمهوری شد، اما مأموریت داشت که فقط و فقط بررسی کند قطعات خودرو در کشور به چه طریق تأمین می‌شود که در نهایت وی در مسیر خروج از کشور و انتقال اطلاعات به خارج از کشور بازداشت شد.

سردار کوثری FATF را امتداد پروژه نفوذ دشمن و دسترسی به اطلاعات کشور در راستای تضعیف انقلاب و نظام دانست و افزود: اسم مبارزه با تروریسم و پولشویی قشنگ است اما طرف‌های ما در FATF سپاه و حزب الله را تروریستی می‌دانند و حتی این دیدگاه را نسبت به وزارت اطلاعات ما هم دارند، در حالی که همین کشورها خالق داعش، القاعده و جبهه النصره هستند و ما در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار داریم.

وی در ادامه خطاب به برخی مسؤولان گفت: شما یک روز جبهه بوده‌‌ای که معنای مقاومت را بدانی؟ برخی تمام دوران تحصیل خود را در آمریکا بوده اند و حتی سربازی خود را هم در آمریکا گذارنده اند، من از برخی افراد سؤال کردم اصلا شما معنای منافع ملی را می‌دانی؟ زمانی که دانشجویان در جبهه و در مبارزات انقلاب حضور داشتند شما به کشور بازنگشتی، اصلا می‌دانید منافع ملی چیست؟

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله(ع) ترس از دشمن را از ویژگی‌های جریان غرب زده کشور دانست و اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که باید در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی کرد، همه برای ما عزیز هستند اما یادمان نرود برای نظام و انقلاب شهید داده‌ایم و باید از خون آنها پاسداری کنیم.

سردار کوثری به وجود لیست SDN اشاره کرد که بر اساس آن برخی شخصیت‌های سیاسی و نظامی کشور در لیست سیاه مبارزه با تروریسم هستند و تصریح کرد: با پذیرش FATF باید نسبت به اقدام علیه افراد این لیست اهتمام داشته باشیم، این که می‌گویند ما قوانینی وضع کرده‌ایم که به این لیست های سیاه پایبند نباشیم اشتباه است، چرا که سازمان ملل و دیگر کشورها خود را ملزم به رعایت مصوبات مجلس ما نمی‌دانند.

وی پیرامون برجام و تصویب آن در مجلس، خاطرنشان کرد: در موضوع برجام وقتی بخشی از مسائل آن که نشان دهنده مشکلات کشور در آینده در حوزه موشکی بود، جلسه‌ای با حضور فرماندهان نظامی و آقای عراقچی برگزار شد که آقای عراقچی می‌گفت هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت و صحبتی پیرامون مسائل موشکی نخواهد شد، اما شاهد هستیم دائما دشمنان پیرامون مسائل موشکی کشور موضع گیری می‌کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای کشور در زمینه هسته‌ای، غنی سازی 20 درصدی را یک دستاورد مهم در عرصه داروسازی برشمرد و اظهار کرد: انرژی هسته‌ای یک نیاز مهم برای کشور است، اگر برای دستیابی به دستاوردهای هسته‌ای پافشاری نمی‌کردیم مشکلات بسیاری برای کشور پیش می‌آمد.

سردار کوثری با بیان اینکه 186 پیشنهاد در زمینه برجام و تصویب برجام در مجلس ارائه شده بود، عنوان کرد: به آقای لاریجانی گفتم چرا در تصویب برجام تعجیل کردید؟ لاریجانی گفت من مدیر جلسه هستم و اینطور صلاح می‌دانم./1304/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات