۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۸۱۸۱۵
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

اقامه نماز باران باید در کشور احیا شود

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه به جای آوردن نماز باران یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد, گفت: نماز باران باید در کشور احیا شود.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش فرهنگ دینی در اصلاح الگوی مصرف که در سازمان آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی واقع در محمد شهر کرج برگزار شد، اظهار داشت: به جای آوردن نماز باران یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ ایمان ما ضعیف است و ترس داریم که نماز باران بخوانیم و باران نیاید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه این ترس معنی ندارد،گفت: نخواندن نماز باران مانند این است که هیچ مسابقه‌ای به دلیل ترس از عدم موفقیت برگزار نشود؛ نماز باران باید در کشور احیا شود, درب‌های کنگره و جلسه و همایش را ببندید و نماز باران را احیا و تقویت کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه اگر روحانیون می خواهند در میان مردم فرهنگ‌سازی کنند نماز باران باید در همه مساجد خوانده شود، بیان کرد: توصیه قرآن بر استغفار است.

وی با بیان اینکه در کنار استانداری بودم که می‌گفت اگر هندوانه نکاریم و آب را بفروشیم درآمد بیشتری کسب می‌کنیم،گفت: این مخ استاندار ماست که می‌گوید آب درآمد بیشتری نسبت به کاشت هندوانه دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در مورد درختانی که در قرآن از آنها اسم برده شده باید تحقیقات جامعی انجام شود، تصریح کرد: باید به صورت پژوهش علمی دلیل وجود این تعداد درخت در قرآن تحقیق شده و حتی باید پایان نامه دکتری باشد که چرا سلسله مراتب در میوه‌های بیان شده در قرآن وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه مشکلاتی در برخی از دانشگاهها وجود دارد که باید اصلاح شود،گفت: برخی از دانشجویان فقط به دلیل اینکه در یک ترم با استاد درس ندارند با آنها سلام و علیک نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه داشتن مدرک تحصیلی بالا سواد نیست،گفت: برخی دانشجویان در مقاطع بالا درسی از کوچکترین موارد حوزه خود اطلاع ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه باید در حوزه هم تحول انجام شود،گفت: باید باور کنیم که سواد نداریم و نیازها را تشخیص نداده و کم کاری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه درس‌هایی می‌خوانیم که هیچ فایده‌ای ندارد، تصریح کرد: دستی در آموزش و پرورش در کار بوده که افراد نمره بیست می‌آورند ولی قرآن نمی‌توانند بخوانند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه روحانیون باید در مورد زکات تلاش بیشتری انجام دهند،گفت: نباید منتظر بمانید که به سن بازنشستگی برسید و دلمان باید برای منابع طبیعی بسوزد.

وی با بیان اینکه درخت‌های غیر مثمر باید به درختان مثمر و قابل استفاده تبدیل شود،گفت: با ادامه این شیوه به جایی نمی‌رسیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات