۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۸۱۸۱۴
سردار احمدی:

جمعیت زائران اربعین امسال افزایش چشم‌گیری خواهد داشت

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب علیه‌السلام از افزایش جمعیت زائران خارجی استان قم به میزان قابل‌توجهی خبر داد و گفت: سپاه استان قم نیز آمادگی دارد تا در راستای تأمین بسترهای خدماتی مورد نیاز گام‌های مورد نیاز را بردارد.
نشست خبری سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه علی ‌بن ابیطالب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا احمدی ظهر امروز در نشست ستاد مرکزی اربعین استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) برای سومین سال متوالی از زائران خارجی استان قم میزبانی می‌کند، اظهار داشت: طی این سال‌ها به‌خوبی شاهد عزم همگانی در استان قم برای میزبانی از زائران بوده‌ایم.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب علیه‌السلام از افزایش جمعیت زائران خارجی استان قم به میزان قابل‌توجهی خبر داد و گفت: امیدواریم مجموعه‌های مختلف در استان قم به‌ویژه دستگاه‌های خدماتی در میدان میزبانی از زائران به‌صورت گسترده‌ای حضور یافته و بسترهای موردنیاز را فراهم سازند.

وی افزود: سطح خدماتی که در قم ارائه می‌شود با خدماتی که مردم عراق در اولین روستای ورودی به کشور عراق ارائه می‌کنند قابل‌مقایسه نیست؛ مردم قم نیز می‌توانند همانند عراقی‌ها به‌صورت ویژه از زائران اربعین حسینی میزبانی کنند چراکه روزانه مواکب قمی در عراق از هزاران زائران مسیر پیاده‌روی میزبانی می‌کنند و می‌توان بخشی از خدمات این مواکب را در شهر مقدس قم به زائران اربعین ارائه کرد.

سردار احمدی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر بانوی کرامت برای میزبانی از زائران خارجی اربعین حسینی باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان داشت: حرم مطهر با توجه به اینکه در مرکز شهر قرار دارد می‌تواند خدمات مطلوبی را به زائران خارجی ارائه کند و سپاه استان قم نیز آمادگی دارد تا در راستای تأمین بسترهای خدماتی موردنیاز گام‌های موردنیاز را بردارد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب علیه‌السلام با تأکید بر اینکه امسال باید برای درمان و بهداشت زائران خارجی نیز تدابیر ویژه داشته باشیم، مطرح کرد: تأمین داروی موردنیاز یکی از دغدغه‌هاست که امیدواریم در این راستا از مشارکت دستگاه‌ها استفاده کنیم.

سردار آقاخانی: حساسیت امنیتی اربعین امسال بسیار زیاد است

همچنین سردار آقاخانی که در نشست امروز حاضر بود طی سخنانی با اشاره به اینکه طی ایام اربعین حسینی موضوع مباحث امنیتی به‌صورت ویژه موردتوجه قرار می‌گیرد، گفت: حساسیت امنیتی اربعین امسال بسیار زیاد است چراکه شیوه عملیات دشمن نیز تغییر کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: آماده‌باش نیروهای راهور و حضور اکیپ‌های گشت انتظامی به شیوه مطلوب دنبال شده است؛ محل‌های استقرار زائران به‌صورت ویژه مورد پوشش نیروهای انتظامی قرار می‌گیرند و نیروهای اطلاعات اماکن نیز در حال بررسی خانه‌های مسافر و توجیه کردن صاحبان آن‌ها هستند.

سردار آقاخانی با بیان اینکه کنترل فیزیکی ورودی‌های مشکوک به استان قم در دستور کار قرار گرفته است، عنوان داشت: با نزدیک شدن به ایام اربعین حلقه امنیتی اطراف حرم مطهر را تشکیل داده و نیروهای امنیتی مورد نیاز در نقاط مهم شهر به‌صورت مستمر در حال فعالیت هستند.

معاون شهردار قم: شهرداری قم برای ارائه خدمات نظافتی مسیر پیاده‌روی عازم کربلا است

همچنین، امیر سامع با اشاره به تلاش مجموعه‌های مختلف شهرداری قم در راستای میزبانی از زائران اربعین حسینی عنوان کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز رفاهی به‌ویژه آماده‌سازی بوستان‌ها برای ایام اربعین به‌صورت ویژه دنبال شده است.

معاون شهردار قم با بیان اینکه نیروهای شهرداری در کنار نیروهای دیگر مجموعه‌ها به‌صورت منسجم برای ارائه خدمات شهرداری تلاش می‌کنند، مطرح کرد: ستادهای اطلاع‌رسانی با بروشورهای راهنما به سه زبان مختلف در شهر قم ایجاد می‌شوند تا بتوانند اطلاعات موردنیاز را به زائران ارائه کنند.

سامع یادآور شد: امسال 60 اتوبوس طی 10 روز در مرز مهران مستقر می‌شوند و جمعی از نیروهای خدماتی شهرداری قم نیز در موکب‌های مسجد مقدس جمکران و آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) حضور خواهند یافت و از عمود 1070 تا عمود 1170 به پاک‌سازی محیط خواهند پرداخت./837/پ202/ب1

ارسال نظرات