۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۸۱۷۹۴

پیام مدیر حوزه های علمیه خواهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی

مدیر حوزه های علمیه خواهران در پیامی آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران را تجدید پیمان سربازان امام زمان(عج) با مقتدای خود عنوان کرد و گفت: هر ساله با آغاز سال تحصیلی جدید دروازه های هدایت و نور به روی طلاب گشوده می شود.
مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، در پیامی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه بیان کرده است: آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران تجدید پیمان سربازان امام زمان(عج) با مقتدای خود و شروع دوباره مجاهدت های علمی و عملی سنگربانان اسلام ناب محمدی است.

در این پیام آمده است: هر ساله با آغاز سال تحصیلی جدید دروازه های هدایت و نور به روی طلاب و فضلا گشوده و حرکت دوباره در مسیر پیشرفت علمی، توسعه پایدار و رشد و تعالی در حوزه های علمیه هیچگاه متوقف نشده است و تنها به تناسب شرایط تغییر کرده است.

در پیام مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور آمده است: وظیفه همه ما مبتنی بر مکتب اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی و ضرورت دنیای امروز و فردا، مجهز شدن به صلاح علم و تقوا و دانش و بصیرت است و امید است در سایه سار رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توفیقات بیشتری حاصل شود.

در این پیام آمده است: انتظار ما از مدیران مدارس علمیه توجه ویژه ای به روابط فی ما بین بخش های مختلف مدرسه داشته باشند و سهم و وظیفه هر بخش را تبیین و تعریف کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به وظیفه دوم در این پیام افزوده است: برای انجام فعالیت های فرهنگی، تربیتی، تهذیبی و اخلاقی در قالب های شاداب و با نشاط در زمان فوق برنامه اهتمام داشته باشند.

در ادامه آمده است: مباحثه به عنوان یک سنت حیات بخش علمی در حوزه های علمیه که اساس قدرت تدریس و فهم عمیق است، در ساعت های فوق برنامه باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

در این پیام آمده است: طلاب وظیفه سنگینی در بالندگی و تعالی حوزه های علمیه بر عهده دارند و اکنون در آغاز سال تحصیلی بر دو امر از سوی طلاب حوزه های علمیه خواهران تأکید دارم: مدرسه فضایی مناسب برای تمرین و آماده سازی ایفای نقش های مختلف در جامعه است، بنا براین طلاب باید از این فرصت نهایت بهره مندی را نموده برای انجام وظایف خود در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و تربیتی و به ویژه فعالیت های مادرانه و همسرانه به خوبی نقش ایفا کنند.

در این پیام افزوده شده است: طلاب باید با استفاده از فرصت و ظرفیت مدارس مهارت و توانمندی های خود را شکوفا و نقاط ضعف را برطرف کنند، چرا که جامعه از زنانی که از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشند، استقبال می کند، در سال تحصیلی پیش رو فضا برای فعالیت خودجوش برای ارتقای توانایی های مهارتی و دانشی و بینشی را تعریف نمایند.

در این پیام آمده است: حوزه های علمیه یک مجموعه تعلیمی و تربیتی و یک جریانی است که رو به آینده طراحی شده و همواره در طول تاریخ بخش عمده ای از استادان مود نیاز حوزه های علمیه از طلاب تأمین می شده است و این مسأله محصول رسوخ دانش و توجه به سنت های حوزی از جمله مباحثه است./9451/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات