۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۸۱۷۶۵
حجت الاسلام چهری خبر داد؛

برگزاری جشنواره استانی علامه حلی در حوزه علمیه گیلان

معاون پژوهش حوزه علمیه گیلان از برگزاری جشنواره استانی علامه حلی در حوزه علمیه استان خبر داد و گفت: علاقه مندان می توانند از دوازدهم مهر تا سی ام آذر آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
جشنواره علامه حلی

حجت الاسلام چهری، معاون پژوهش حوزه علمیه گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت از برگزاری جشنواره استانی علامه حلی در حوزه علمیه استان خبر داد و با بیان این که این جشنواره در راستای گسترش فرهنگ پژوهش و تقدیر از پژوهشگران جوان مدارس علمیه استان برگزار می شود، افزود: این جشنواره فرصت مغتنمی برای شناسایی طلاب مستعد و پژوهشگر مدارس علمیه است.

وی با اشاره به این که طلاب علاقه مند به شرکت در جشنواره استانی علامه حلی از دوازدهم مهر تا سی ام آذر فرصت دارند در دفتر معاونت پژوهش مدارس علمیه ثبت نام کنند، گفت: آثار پژوهشی طلاب باید در این بازه زمانی به دبیرخانه جشنواره استانی علامه حلی ارسال شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه گیلان با اشاره به این که آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره به دو شیوه اجمالی و تفصیلی از سوی داوران مورد بررسی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: طلاب برگزیده در استان برای شرکت در جشنواره کشوری علامه حلی به قم ارسال خواهد شد.

حجت الاسلام چهری، تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات و علوم انسانی را مهم ترین محورها و موضوعات جشنواره استانی علامه حلی گیلان اعلام کرد و گفت: آثار علمی باید با محتوای پژوهش، تألیف، تصحیح و ترجمه و در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان‌نامه باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه گیلان در ادامه سخنان خود همچنین به بخش ویژه این جشنواره اشاره کرد و افزود: نقش حوزه در تحولات سیاسی، اجتماعی صد سال اخیر، آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران از جمله مهم ترین موضوعات بخش ویژه این دوره از جشنواره است.

وی با اشاره به این که همه آثار شرکت داده شده در بخش ویژه جشنواره، از پنج امتیاز تشویقی در نمره ارزیابی برخوردار خواهند بود، ادامه داد: حداکثر سن عمومی شرکت‌کنندگان در یازدهمین جشنواره علامه حلی(ره)، 31 سال است.

حجت الاسلام چهری با اشاره به این که بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری جشنواره، چهار تبصره در خصوص دریافت آثار و سن شرکت در یازدهمین جشنواره علامه حلی(ره) به تصویب اعضاء رسیده است، گفت: بر این اساس، در این دوره، تنها کتبی پذیرش خواهند شد که صاحبان آنها حداکثر 31 سال داشته باشند.

وی با بیان این که سنوات حضور در جبهه (مدافعان حرم) یا خدمت سربازی برادران طلبه و همچنین سنوات تحصیل خواهران و برادران طلبه در دانشگاه نیز به شرط سنی شرکت‌کنندگان در جشنواره افزوده شده است، افزود: همچنین با توجه به امکان شرکت پایان‌نامه‌های سطح چهار در همایش کتاب سال حوزه، از این پس این پایان‌نامه‌ها در جشنواره علامه حلی(ره) پذیرفته نخواهند شد/.۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات