۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۸۱۷۵۹
معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان:

پیاده روی اربعین بهترین فرصت تبلیغ برای روحانیان است

حجت الاسلام مومنی با اشاره به این که پیاده روی اربعین بهترین فرصت تبلیغ برای روحانیان است، گفت: طلاب سعی کنند در مسیر پیاده روی اربعین مردم را با فرهنگ عاشورا آشنا کنند.
اربعین

حجت الاسلام احمد مومنی معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با اربعین، گفت: تکریم سیدالشهدا برای همه مردم واجب بوده و قرار گرفتن در راه امام حسین(ع) انسان را به سعادت نزدیک می کند.

وی افزود: یکی از علامات مومن که در روایات اهل بیت وجود دارد این است که زیارت اربعین را خوانده و در پیاده روی اربعین و حضور در کربلا یکی دیگر از علامات مومن شمرده می شود.

حجت الاسلام مومنی با بیان این که جمعیت زیادی در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند، خاطرنشان کرد: تقویت جریان اربعین یکی از مهم ترین وظایف مسؤولان و حوزه های علمیه است.

استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به این که هرکس تا جایی می تواند باید در بحث اربعین سهیم باشد، اظهار داشت: هر فردی با هر توان مالی می تواند در سهیم شدن ثواب کربلا، شریک شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان ابراز داشت: خودسازی مهم ترین فایده پیاده روی اربعین بوده و مردم باید بدانند که صرف رفتن به کربلا کفایت نمی کند و آن چه که مهم است این است که انسان با رفتن به کربلا خودسازی هم داشته باشد.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به این که اربعین بهترین فرصت تبلیغ برای روحانیان است، بیان داشت: طلاب سعی کنند در مسیر پیاده روی اربعین مردم را با فرهنگ عاشورا آشنا کنند.

وی با توجه به این که دولت زمینه رفتن مردم به پیاده روی اربعین را آسان کند، اظهار داشت: دولت باید تا جایی که می تواند زمینه رفتن مردم به پیاده روی اربعین را فراهم کند زیرا اربعین به یک شعائر تبدیل شده و همه باید دست به دست هم دهند تا مردم با تسهیلات آسان در این برنامه شرکت کنند.

استاد حوزه علمیه در پایان با بیان این که تسهیلات آسان از سوی دولت برای زائران کربلا بهترین کار شمرده می شود، گفت: خودسازی در پیاده روی اربعین را مردم فراموش نکنند زیرا مهم ترین فایده پیاده روی اربعین خودسازی و نزدیک شدن انسان به خدا است./9707/ت303/ب1

ارسال نظرات