۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۸۱۷۰۱
دبیر شورای توسعه فعالیت های قرآنی کشور:

گسترش فرهنگ اسلامی با ترویج تعالیم و مفاهیم قرآنی محقق می شود

دبیر شورای توسعه فعالیت های قرآنی کشور گفت: گسترش فرهنگ اسلامی با ترویج تعالیم و مفاهیم قرآنی محقق می شود و بایستی نسل جوان به این مهم ترغیب شوند.
حجت الاسلام حمید محمدی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید محمدی عراقی در مراسم اختتامیه بخش نخست مسابقات سراسری قرآن در اراک اظهار داشت: فعالیت‌ های قرآنی و معنوی در جامعه بایستی گسترش یابد و در این راستا نیاز است ایجاد انگیزه شود.

دبیر شورای توسعه فعالیت های قرآنی کشور افزود: بایستی در جامعه و در میان جوانان درک عمیقی از تعالیم قرآن کریم ایجاد شود و این مهم می‌تواند از طریق برگزاری رقابت های قرآنی صورت پذیرد، چراکه شرکت کنندگان در این مسابقات، در حقیقت انگیزه های معنوی را دنبال می کنند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآن در سطح کشور در حقیقت یک فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه به ویژه برای نسل جوان است تا بتوانیم کلام وحی و قرآن کریم را در جامعه نهادینه سازی کنیم.

دبیر شورای توسعه فعالیت های قرآنی کشور بیان کرد: چنانچه بتوانیم به طور موثر در این زمینه عمل کنیم، ارتقای فرهنگ عمومی را به دنبال خواهد داشت و در کنار آن شاهد کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی خواهیم بود.

وی خاطر نشان ساخت: ارتقای معنویت و نهادینه سازی آموزه های قرآنی موجب گسترش و اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه می شود و برای این مهم باید افراد را ترغیب و تشویق کنیم تا به مطالعه معانی بلند قرآن کریم و تفسیر آیات وحی بپردازند.

گفتنی است در اختتامیه این بخش از چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم، نفرات برتر در بخش برادران معرفی شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از دهم مهرماه آغاز شده و تا بیست و سوم مهر ماه جاری ادامه دارد که مسابقات خواهران از امروز تا بیست و سوم ادامه خواهد داشت.

منبع:‌ مهر

ارسال نظرات