۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۸۱۶۱۳
رییس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی خبر داد؛

درمان بیش از ۳۰ هزار زائر اربعین در بیمارستان صحرایی آستان قدس

رییس بنیاد سلامت رضوی گفت: هدف بیمارستان صحرایی نجات جان و حفاظت از جان زائران در طول پیاده روی است که شاهد مثال ما نیز درمان بیش از ۳۰ هزار زائر در سال گذشته و در مسیر پیاده روی از نجف تا کربلا بوده است.
رییس بنیاد سلامت آستان قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود شبستری ظهر دوشنبه در نشست خبری که در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد سلامت از تیر ماه  سال 96 کار خود را شروع کردکه در همان ابتدا با دعوت از 70 نخبه علمی توانستیم اساسنامه را تنظیم کنیم و هدف نهایی خود را همسویی فعالیت های بهداشتی درمانی آستان قدس رضوی قرار دادیم.

وی افزود: یکی از فعالیت های ما در بنیاد سلامت بر اساس بند 2 حکم مقام معظم رهبری به تولیت معظم خدمت به محرومین و مستمندان است که در حال حاضر در دارالشفا حرم مطهر 420 نفر نیازهای درمانی خود را با معرفی خادمیاران سلامت ما در مناطق مشهد با هزینه های بسیار اندک دریافت می کنند که اکثر این بیماران از خانواده های بدسرپرست و بی سرپرست هستند.

رییس بنیاد سلامت رضوی با اشاره به ایجاد مجمع خیرین توسط این بنیاد تصریح کرد: مجمع شورایی دارد که در بحث کمک به ساخت دارالشفاهایی که در سایر نقاط پیش بینی شده است برای ساخت و تجهیز این مراکز از خیرین استفاده می کند که این مجمع از مجموعه های فردی و صنفی تشکیل شده است.

وی در خصوص اهداف ایجاد دارالشفا در مناطق دیگر تصریح کرد: این مراکز با هدف نیاز سنجی و کمک به هزینه های جانبی نیازمندان ساخته خواهد شد که بر همین اساس دو دارالشفا در میدان چمن و زائر شهر طرق به زودی با افتتاح می شود.

شبستری به کمبود امکانات پزشکی کشور عراق در ایام اربعین اشاره و ابراز کرد: در سال های گذشته خدمات پزشکی این کشور منسجم نبوده و پیش بینی خدمات سطح بالای پزشکی دیده نشده است اما سال گذشته آستان قدس متولی گسترش امکانات پزشکی در ایام اربعین شد و اولین بیمارستان صحرایی را متشکل از 12 اتوبوس پزشکی، دو اتاق عمل، دستگاه سی تی اسکن، دو کانتینر اورژانس و 20 پزشک متخصص و فوق تخصص به صورت کاملا داوطلبانه به کشور عراق و مسیر پیاده روی زائران اعزام کرد.

رییس بنیاد سلامت رضوی ادامه داد: این حرکت اگر نهادینه شود و پیشرفت کند کار خیلی بزرگی صورت می گیرد که هدف از انجام این کار نجات جان و حفاظت از جان زائران در طول پیاده روی است که شاهد مثال ما نیز درمان بیش از 30 هزار زائر در سال گذشته و در مسیر پیاده روی از نجف تا کربلا بوده است.

وی افزود: دوره فعال بودن این بیمارستان در سال گذشته 6 روز و تا روز قبل از اربعین بوده است که در تلاش هستیم این موضوع را امسال تا 10 روز افزایش دهیم و خوشبختانه با توجه افزایش داوطلبین متخصص و فوق تخصص مجبور شده ایم که امسال میان داوطلبان قرعه کشی برگزار کنیم.

شبستری در خصوص محل استقرار بیمارستان صحرایی آستان قدس گفت: تهیه کردن فضایی به مساحت دو هزارمتر مربع با توجه به شرایط عشیره ای در کشور عراق کار بسیار سختی است اما سال گذشته با کمک بنیاد برکت مقام معظم رهبری این بیمارستان را در عمود 466 مستقر کردیم و احتمال بسیار زیاد امسال هم در همان عمود 466 این بیمارستان برپا خواهد شد.

رییس بنیاد سلامت به همکاری دانشگاه علوم پزشکی اشاره و تصریح کرد: بیشتر متخصصین ما از اساتید دانشگاه علوم پزشکی هستند و لازم است به این موضوع اشاره کنم که تمام حرکت ها در غالب پزشکی با وزارت بهداشت عراق و دانشگاه علوم پزشکی کوفه هماهنگ است وآن ها حامی و همراه ما در زمینه ایجاد این بیمارستان هستند.

وی در پایان سخنان خود در خصوص فعالیت های بنیاد سلامت آستان قدس در ایام دهه آخر صفر گفت: در ورودی های جاده ای مشهد و داخل شهر و در 23 نقطه ایستگاه های سلامت به صورت موکب همراه با پزشک و نیرو و تجهیزات درمانی مستقر خواهیم کرد تا زائران امام هشتم(ع) در مسیر پیاده روی خود با مشکلی رو به رو نشوند./۸۶۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات