۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۸۱۵۹۹
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی:

اشرافی گری مسؤولان مردم را به نظام اسلامی بدبین می کند

نماینده خبرگان ساده زیستی مسؤولان و روحانیت را عامل بقای نظام اسلامی دانست و گفت: اگر مسؤولان گرایش به اشرافیت داشته باشند و سطح زندگی آن ها از مردم فاصله بگیرد، جامعه نسبت به دستگاه های حکومتی بدبین می شود.
حجت الاسلام علی اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که ساده‌زیستی و دوری از تجملات یک امر دینی به شمار می رود، گفت: امامین انقلاب به تبعیت از معصومان(ع) همواره بر این موضوع تأکید کرده اند که خوی اشرافی گری باید از مسؤولان دور شود.

وی با اشاره به تجلی ساده‌زیستی در زندگانی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: با دقت در سیره گفتاری و رفتاری این دو بزرگوار ساده‌زیستی را به وضوح مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با بیان این‌که ساده‌زیستی امری عقلانی است، ابراز داشت: علاوه بر حکم دین، عقل هم می گوید انسان باید قانع و ساده زیست باشد، چون تجمل گرایی و اشرافی گری حد و مرز ندارد؛ باید این سؤال را از خود بپرسیم که حد تجمل گرایی تا کجا است؟ هر چقدر انسان کالاهای بهتر خریداری کند، باز هم کالاهای بهتر نیز وجود دارد، بنابراین گرایش به تجملات کار درستی نیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از گرایش برخی مسؤولان به تجملات مطرح کرد: برخی مدیران از روزی که به مقام ریاست می رسند، مبلمان تشکیلات و اداره تحت مدیریت خودشان را با هزینه های 400 میلیون تومانی تغییر می دهند، در حالی که عقل به ما می گوید که قناعت پیشه کرده و با کوخ نشینان همسو باشیم.

وی با بیان این‌که اصل اساسی سیره بزرگان دینی "ساده‌زیستی" بوده است، عنوان کرد: اگر می خواهیم نظام جمهوری اسلامی ادامه پیدا کند و میان مردم محبوب باشد، باید همانند مردم زندگی کرده و ساده‌زیست باشیم؛ اگر مسؤولان گرایش به اشرافیت داشته باشند و سطح زندگی آن ها از سطح زندگی مردم فاصله بگیرد، افراد جامعه نسبت به دستگاه های حکومتی بدبین می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با اشاره به ضرورت ساده‌زیستی مسؤولان تأکید کرد: اگر مسؤولان برای مسائل کوچک هزینه های میلیونی داشته باشند، علاوه بر آسیب هایی که به نظام می رسانند، روز قیامت نیز باید حساب و کتاب آن را پس دهند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مسؤولان و همچنین روحانیون باید ساده‌زیست بوده و به فکر بینوایان و محرومان باشند، یادآور شد: باید بدانیم که روز قیامت این محرومان و مستضعفان هستند که در درگاه ایزدی شاکی می‌شوند و خداوند دادخواهی آن‌ها را می‌کند؛ هرکسی که در مسند ریاست قرار می‌گیرد باید ساده‌زیست باشد و از اشرافی گری پرهیز کند تا روز قیامت در زمره ظالمان نباشد./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات