۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۸۱۵۹۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

زائران در پیاده‌روی اربعین مأمور اتحاد و انسجام اسلامی هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مبلغین و مادحین نقش بسیار مهمی در پیاده‌روی اربعین دارند، گفت: ما در پیاده‌روی اربعین مأمور اتحاد و انسجام اسلامی هستیم.
صفی یاری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری به ترویج فرهنگ اربعین تأکید کرد و گفت: امام حسین (ع) امام وحدت، انسجام، ایثار و شهادت است که باید به این‌ها توجه شود.

وی اظهار کرد: عزاداری امام حسین (ع) روزبه‌روز توسعه می‌یابد و بسیاری ازعزاداری هایی که ما در ایران در اربعین انجام می‌دهیم در کشورهای دیگرالگوبرداری  می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: دشمن در تلاش است بین شیعه و سنی تفرقه و جنگ بیندازد و دشمنان در تلاش هستند که اختلافی بین دو ملت ایران و عراق ایجاد و به آن دامن بزنند ولی باید در پیاده روی اربعین طوری عمل کنیم که وحدت بین شیعه و سنی برقرار شود.

حجت‌الاسلام صفی یاری تأکید کرد: حضور باشکوه و باعظمت مردم در اربعین حسینی یک حرکت عظیم فرهنگی و دینی  است و در این میان باید این حضور توأم بااخلاق و عرفان باشد.

وی گفت: مردم با حضور پررنگ خود در اربعین حسینی ارادت خود را به اهل‌بیت (ع) و اقتدار و عظمت شیعه را به دشمنان نشان می‌دهد و اربعین سالار شهیدان باید هرسال پررنگ‌تر از سال گذشته برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ابراز کرد: در سفر اربعین حسینی باید ادب و اخلاق رعایت شود و از فرصت‌های مختلف استفاده شود تا بتوانیم ادب و اخلاق را رعایت کنیم.

حجت‌الاسلام  صفی یاری بابیان اینکه مبلغین و ماد حین نقش بسیار مهمی در پیاده‌روی اربعین دارند، افزود: همه ما زائران و مادحین در پیاده‌روی اربعین مأمور اتحاد و انسجام اسلامی هستیم و تقویت وحدت مسلمین را توجه داشته باشیم.

منبع: مهر

ارسال نظرات