۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۸۱۵۳۹
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

دشمن برخی افراد داخلی را پلی برای رسیدن به اهدافش قرار داده است

کارشناس دینی گفت: دشمنان برخی افراد را در داخل کشور پلی برای رسیدن به اغراض خود قرار داده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی کارشناس دینی در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد‌، گفت: حرکت‌هایی که در طول تاریخ انجام شده است به حرکت‌های تاریخی و اجتماعی طبقه بندی می‌شوند.

وی افزود: حرکت‌های اجتماعی معمولا هزینه‌های بسیار بالایی دارد؛ حرکت‌های خلفای عباسی، بنی امیه و سردمداران خط نفاق بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) صرفاً برای راضی نگه داشتن مخاطب خود در آن زمان بود.

کارشناس دینی بیان داشت: از ویژگی‌های حرکات اجتماعی این است که محدود به زمان، عصر خاص و نسل خاصی است؛ جامعه امروز ما نیاز به یک تحول و نوآوری دارد؛ حرکاتی که در زمان انجام، به قدر کافی به درستی و نادرستی آن فکر نشده باشد در آینده هزینه و غرامت‌‌های سنگینی خواهد داشت.

وی در ادامه بیان داشت: حرکت تاریخی بر خلاف حرکت اجتماعی با دقت زیادی انجام می‌شود و فاعل آن باتدبیر و دقیق است؛ این حرکت گاهی رنگ و بوی مادی و گاهی مانند واقعه کربلا رنگ و بوی الهی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی اظهار داشت: حرکت امام حسین(ع) در واقعه کربلا و حرکت صادقین که جرقّه آن از سوی وجود نازنین امام سجاد(ع) زده شد، به عنوان یک حرکت و انقلاب فرهنگی بودند که به مختصات گذشته، حال، آینده و صلاح جامعه و افراد، در آن توجه و دقت زیادی شده است.

وی در ادامه ابراز داشت: اثر و نام حرکات تاریخی در زمان‌های آینده و در تاریخ انسانیت باقی و موثر می‌ماند؛ برای ماندگاری یک حرکت تاریخی و الهی باید مطالبه جدی از ناحیه مردم به طرز صحیح صورت بگیرد؛ کسی که می‌خواهد در یک واقعه تاریخی و الهی ثابت بماند باید در جهاد اکبر پیروز شود.

کارشناس دینی بیان داشت: اگر کسی در حرکت خود به دنبال ارضای نفسانیات، تعلقات و منافع خود باشد زمین خواهد خورد؛ به قول شهید چمران مدعی در حرف زیاد است اما در عمل مشخص می‌شود چه کسی عامل واقعی است.

وی ابراز داشت: مسؤولان مملکتی ما باید متون دینی را به دقت مطالعه کنند و در سیره و فرمایشات ائمه تفکر کنند؛ زمانی که کاخ نشینی به کوخ‌نشینی ترجیح داده شود و مسؤولان از آحاد جامعه فاصله گرفته باشند باید منتظر هر اتفاقی بود.

کارشناس دینی بیان داشت: دشمنان برخی افراد را در داخل کشور پلی برای رسیدن به اغراض خود قرار داده‌اند؛ حرکت جهادی در نظام اسلامی باید بر اساس پایبندی به ارزش‌های اساسی انقلاب‌، حرکت مستقیم در مسیر اسلام، قرآن و باورها، هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آن، پایبندی به استقلال کشور، اطاعت نکردن از دشمن، تقوای دینی و سیاسی و نداشتن هیچ ترسی از دشمن باشد در غیر این صورت حرکت جهادی نبوده و با ولایت در تعارض جدی است، هیچ جایگاهی در نظام ولایی ندارد و باید مورد مطالبه و مواخذه جدی از ناحیه مردم قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی افزود: استقلال اقتصادی هضم نشدن در اقتصاد جامعه جهانی است؛ تقوای دینی و سیاسی یعنی از لغزشگاه‌هایی که دشمن می‌تواند از آنها استفاده کند پرهیز کرد و این تقوا لازمه حرکت جهادی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جهاد اصغر آمادگی و مهیا شدن برای جنگ است و جهاد کبیر یعنی اینکه یک ذره سر تعظیم و کرنش در مقابل بیگانه پایین نیاوریم؛ امام حسین(ع) در حالی که از خانواده، آسایش، زندگی و آب محروم می‌شد اما رشد خود را در تحریم دید./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات