۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۵۸۱۴۶۷
رییس شواری سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران:

دنیا قفس مومن و بهشت انسان گناهکار است

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه دنیا قفس مومن و بهشت انسان گناهکار است، گفت: انسان گنهکار مرگ را فاجعه‌ای بزرگ و حادثه‌ای تلخ می‌داند در حالی که انسان مومن مرگ را تحولی برای رسیدن به آرامش تلقی می‌کند.
جلسه درس خارج اصول آیت الله رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس شواری سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: امام علی(ع) فرمودند: مانند کسی مباش که امید به آخرت دارد اما این امید را به آخرت پیوند نمی‌زند.

وی افزود: این گونه افراد راجع دنیا زاهدانه حرف می‌زنند اما در مقام عمل راغب و شیفته دنیا هستند، هر آنچه به آنان بدهند سیر نمی‌شوند و یا اگر آنان را از دنیا باز بدارند قناعت نمی‌کنند، از شکر نعمات الهی عاجز هستند اما باز نعمت بیشتر را درخواست می‌کنند.

رییس شواری سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران در ادامه اظهار داشت: آنان دیگران را از چیزی که خود خودداری نمی‌کنند به خودداری دعوت می‌کنند و به چیزی که خودشان عمل نمی‌کنند به آن امر می‌کنند، آنان صالحان را دوست دارند اما خودشان عمل صالح انجام نمی‌دهند از مذنبین متنفر هستند در حالی که خودشان در زمره آنان قرار دارند.

آیت‌الله رشاد ادامه داد: طلاب باید به این نکته بسیار توجه داشته باشند و دقت کنند که اگر خواستند کسی را به انجام عمل نیک دعوت کنند خودشان نیز اهل انجام آن عمل صالح باشند تا کلامشان اثر گذار باشد.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) مرگ را یک امر حتمی برای انسان دانست و گفت: انسان‌های مومن و متقین از مرگ استقبال کرده و آروزی مرگ دارند آنان به هیچ عنوان از مرگ هراس ندارند و نمی‌گریزند چرا که آنان مرگ را تحول و انتقالی از عالمی پست به عالمی بلند می‌دانند.

وی افزود: کسی که تصور می‌کند عالم آخرت برای او زیبا و دل انگیز نیست به طور قطع اشتیاقی برای رفتن به عالم آخرت را ندارد اما کسی که عالم آخرت را زیبا و فرح بخش می‌بیند مشتاقانه منتظر رفتن به عالم آخرت است.

رییس شواری سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اینکه انسان گنهکار مرگ را فاجعه می‌داند، اظهار داشت: گناهکار از مرگ به عنوان یک حادثه‌ تلخ یاد می‌کند برای همین هنگامی که می‌خواهد برای کسی آرزوی بد داشته باشد مرگ آن فرد را خواستار می‌شود.

آیت الله رشاد ادامه داد: به طور قطع اگر کسی گنهکار نباشد مشتاق کوچ از این عالم به عالم آخرت است. این دنیا زندان و حبس مومن است از این رو انسان مومن در این دنیا لحظه شماری می‌کند تا از این دنیا آزاد شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات