۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۸۱۴۳۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

تمرکز کلیدی دشمن در جنگ نرم تضعیف جایگاه ولایت فقیه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: تمرکز کلیدی دشمن در جنگ نرم تضعیف جایگاه ولایت فقیه است.
حجت الاسلام انصاری راد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد در آیین تودیع و معارفه رؤسای اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارسیان در سخنانی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی و جنگ نرم دشمن اظهار داشت: همه ما بارها تاریخ انقلاب را مرور کردیم و صفحات آنرا ورق زدیم و به وضوح می‌بینیم که ملت بزرگ ایران اسلامی پس از هشت سال دفاع مقدس با هجمه‌های متعدد فرهنگی دشمنان روبرو شدند.

وی افزود: پس از آنکه دشمنان انقلاب نتوانستند در جنگ سخت پیروز شوند و به اهداف شوم خود برسند؛ با راه‌اندازی جنگ نرم و شبیخون فرهنگی، اعتقادات و باورهای دینی جوانان و آنچه را که در مفهوم فرهنگ می‌گنجد را نشانه گرفتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان یادآور شد: جغرافیای جنگ نرم بسیار گسترده‌تر از جنگ سخت است و دشمن با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و تکنولوژی پیشرفته درصدد برآمد تا افکار و عقائد دینی جوانان و نوجوانان را تحت الشعاع قرار دهد.

حجت‌الاسلام انصاری راد به ارائه راهکارهای مهم و اساسی برای مقابله با این ترفندهای شیطانی دشمنان اشاره و بر ضرورت و لزوم دشمن‌شناسی و اهداف آن تاکید کرد و اذعان‌ داشت: در عصری که با نام عصر ارتباطات شکل گرفته بایستی زمان‌شناس باشیم و ظرفیت‌های مردمی را بکار بگیریم و اگر غفلتی در این راستا صورت بگیرد دشمنان از فرصت استفاده خواهند کرد.

وی با بیان این‌که متاسفانه از ظرفیت‌های مردمی در جهت رونق فعالیت‌ها به‌ خوبی استفاده نمی‌شود اظهار داشت: دشمن در پی ترویج فرهنگ ابتذال، بدحجابی، بی‌حجابی، مواد مخدر، مشروبات الکلی و سرقت است و این مسائل که از مصادیق فرهنگ ابتذال است متاسفانه در جامعه گسترش یافته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، تغییر سبک زندگی اسلامی-ایرانی به فرهنگ غربی را از برنامه‌های مخرب دشمنان برشمرد و عنوان‌ داشت: غرب با ترویج آموزه‌های غیراخلاقی می‌کوشد تا این فرهنگ را در بطن جامعه ادامه دهد اما اگر تحولاتی را که خانواده ایرانی درگذر زمان پشت سر گذاشته، مطالعه و ریشه‌یابی کنیم، تحلیل خانواده ایرانی به سهولت صورت می‌گیرد و شناسایی درست این تحولات، تصویری از آینده خانواده ایرانی پیش روی ما قرار می‌دهد که بر اساس آن می‌توانیم با تحلیلی عالمانه برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد همچنین تضعیف جایگاه ولایت فقیه را از اهداف کلیدی دشمنان عنوان و تصریح‌کرد:این جایگاه ارزشمند در جامعه نیاز به حمایت بیشتر مردم و مسؤولان دارد و از اهداف از پیش تعیین شده جبهه معارض انقلاب است.

وی، تضعیف و ناکارآمدی دولت را از هجمه‌های جبهه استکباری خواند و عنوان داشت: دشمن از پیشرفت روزافزون نظام و انقلاب عصبانی است و تمرکز خود را بر روی این مسأله قرار داده تا دولت و نظام را کارآمد جلوه دهد‌.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، هدایت شبکه تبلیغی، تبیین معارف دینی و رشد فرهنگ دینی، هدایت مجالس و مراسم دینی، ایجاد وحدت بین علمای شیعه و اهل سنت، حمایت و هدایت از تشکل‌های دینی را از جمله وظائف و سیاست‌گزاری و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد تصریح‌کرد: فروپاشی نظام خانواده از دیگر برنامه‌های دشمن است و اساس هر جامعه‌ای مبتنی بر خانواده است و در جامعه اسلامی از دیرباز، خانواده به‌ عنوان مهم‌ترین رکن اجتماع شناخته می‌شود و به‌ همین علت، یکی از برنامه‌های محوری دشمن علیه مردم ایران، فروپاشی نظام خانواده است.

وی به رواج ماهواره‌ها، بر ضرورت آگاهی‌بخشی تاکید‌کرد و افزود: متاسفانه بعضی از خانواده‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای متعددی استفاده می‌کنند و موجب شده تربیت فرزندان با مشکلات جدی فرهنگی روبه‌رو شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح‌کرد: روز به روز بر محتوای شبکه‌های معاند افزوده می‌شود و ضرورت دارد محتوای برنامه‌های متولیان فرهنگی نیز مثمر ثمر واقع شود.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد عملیات روانی در بین مردم است خاطرنشان ساخت: ایجاد یاس و نومیدی، تحریک افکار عمومی، دروغ‌پردازی، شایعه‌سازی در فضای مجازی از دیگر اقدامات جبهه معارض انقلاب است.

منیع: فارس

ارسال نظرات