۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۸۱۴۳۲

تعداد موکب‌های اربعین استان قزوین به ۶۴ موکب افزایش یافت

مسئول ستادمردمی اربعین استان قزوین گفت: در سال گذشته با پشتیبانی های صورت گرفته تعداد موکب های استان قزوین ۵۲ موکب بود که این تعداد امسال به ۶۴ موکب افزایش یافت.
موکب حرم

به گزارش خبرگزاری رسا، سعید خورشیدی در نشست خبری با جمعی از رسانه های گروهی استان قزوین در دفتر ستاد مردمی اربعین اظهار داشت: ستادمردمی اربعین استان قزوین فعالیت خود را نزدیک به سه سال با پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات آغاز کرده است.

وی افزود: در سال 95 استان قزوین در پیاده روی اربعین نزدیک به 4 موکب فعال در ایران و عراق را به خود اختصاص می داد که در سال گذشته با پشتیبانی های صورت گرفته تعداد موکب ها به 52 موکب افزایش یافت و در مجتمع آوج، آبگرم، مرز مهران، شهر نجف و کنار بارگام امام علی (ع)، در شهرکربلا و در شهر مصیب بارگاه دوطفلان مسلم برپا شد.

مسئول ستادمردمی اربعین استان قزوین بیان کرد: در این 52 موکب، در 11 روز خدماتی به زائران ارائه شد؛ بالغ بر 556 هزار وعده غذایی توزیع شد و نزدیک به 60 هزار زائر اسکان داده شدند و مبلغ دو و نیم میلیارد تومان نیز کمک‌های مردمی حاصل شد.

خورشیدی بیان کرد: در سال جاری هم با برنامه های انجام شده ثبت نام موکب ها آغاز شده است و تا امروز 64 موکب در 5 قرارگاه ثبت نام کرده و موفق به اخذ پروانه موکب شده اند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به روز اربعین در تلاشیم تا فضای شهر را رنگ اربعین دهیم و در چند روز آینده با نصب بنر در سطح شهر با همکاری شهرداری فضا سازی شهر را رقم خواهیم زد و ثبت نام خادمی و جلسات مختلف نیز برگزار شده است و در خصوص فضاسازی شهری نیز اتفاقاتی افتاده است و در حوزه ایستگاه های جمع آوری نذورات اتفاق می افتد.

مسئول ستادمردمی اربعین استان قزوین یادآور شد: در سال گذشته، فعالیت ویژه و حرکت دسته عزاداری مردم قزوین در شب اربعین و در کربلا اتفاق افتاد و امیدواریم این اتفاق در سال جاری هم صورت بگیرد و در اربعین 5 دسته از ایران حضور داشته باشند.

خورشیدی مطرح کرد: جریان‌های معاند در تلاش هستند تا با تفرقه افکنی حضور ایرانیان را در اربعین کم رنگ کنند و یکی از نقاطی که دشمن هدف قرار داده، اجتماع بزرگ اربعین است و باتوجه به موضوعات اقتصادی سعی در کمرنگ کردن این جریان دارند.

وی خاطرنشان کرد: مسائل مالی نمی تواند عشق و علاقه مردم نسبت به امام حسین (ع) را بگیرد و مردمی که برای زیارت امام حسین (ع) از جان خود می‌گذشتند بعید است که مسائل مالی جلوی حضور آن‌ها را بگیرد و باید شفاف سازی کاملا صورت گیرد تا معرفت نسبت به دشمن به طور کامل به دست آید.

مسئول ستادمردمی اربعین استان قزوین با بیان اینکه موکب پزشکی در سال جاری نیز مستقر است، اضافه کرد: فضای صحن حضرت زهرا (س) در سال جاری نیز افزایش یافته است و روزانه 200 نفر را پذیرایی خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات