۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۸۱۴۲۵
نماینده مجلس:

FATF در راستای اهداف کشورهای استکباری تنظیم شده است

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: FATF در راستای اهداف کشورهای استکباری تنظیم شده است.
FATF اف ای تی اف

به گزارش خبرگزاری رسا، سید کمال‌الدین شهریاری اظهار داشت: استکبار جهانی در قالب‌های مختلفی در جهت اهداف استکباری خود حرکت می‌کند و اکنون به شگردهای نوین به جای حمله نظامی و لشکرکشی متوسل شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از موافقت‌نامه‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی از جمله FATF نیز در راستای اهداف استکباری مستکبرین است، اضافه کرد: استکبار چارچوب‌هایی را برای اقتصاد جهانی تعیین می‌کند که فقط بر اساس خواسته‌ها و نظریات خودشان است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس با اشاره به اقدامات استکبار برای تسلط بر بازار و اقتصاد بین‌الملل، خاطرنشان کرد: استکبار پس از این سلطه به گونه‌ای عمل می‌کند که کشورها یا باید در چارچوب‌هایی که آنان تعیین می‌کنند عمل کنند یا اینکه محکوم به تحمل فشارهای کمرشکن هستند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای استکباری با این اقدامات می‌خواهند قدرت مانور و تحرک خارج از خواسته‌های خودشان را از دیگر کشورها بگیرند، افزود: زورگویان کشورهای دیگر را در چنبره‌ای از تارو پودهای به هم بافته شده قرار می‌دهند تا تسلط بیشتری بر آنان داشته باشند.

شهریاری با بیان اینکه تعاریف مختلفی برای تروریسم وجود دارد، اضافه کرد: مستکبران با تسلط خود بر بازار و اقتصاد جهان تفسیر خود از تروریسم و پولشویی و نحوه مبارزه با آن را در قانون و رویه‌های مراودات پولی و بانکی جهانی حاکم می‌کنند.

وی چنین روشی را شیوه امپریالیسم جهانی دانست و ادامه داد: جوانب مختلف این لایحه بارها در جلسات دولت و شورای امنیت ملی با مجلس شورای اسلامی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اقتصاد امروز بین الملل بر اساس مراودات بانکی است، گفت: در صورتی که این موافقت‌نامه‌ها را نپذیریم در لیست سیاه قرار می‌گیریم که هیچ کشوری در آن نیست و شاهد فشار اقتصادی با قطع مراودات بانکی خواهیم بود و فشار آن به مردم وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه ما با استکبار بر سر تروریسم خواندن افراد و گروه‌ها متفاوت است، تاکید کرد: مقاومت مردمی نیروهای آزادی طلب که با مستکبرین و غاصبین نبرد می کنند، از نظر نظام و مردم ما مورد تایید و حمایت است ولی از نظر آنان تروریست شناخته می‌شود.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس تصریح کرد: با این شرایط در صورتی که موافقت‌نامه و کنوانسیون‌هایی که طبق نظر آنان تعیین و حاکم شده است، تصویب شود، عملا به مشی و اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی پشت پا زده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه مجلس قوانینی که خلاف مصالح کشور باشد را تصویب نمی‌کند، افزود: تعلیق دو ماهه بررسی FATF در مجلس شورای اسلامی فرصتی برای دولت و طرف های باقیمانده در برجام است.

منبع: مهر

ارسال نظرات