۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۶
کد خبر: ۵۸۱۳۸۶
حجت الاسلام یوسفی:

هر قراردادی که سبب تسلط استکبار شود از اعتبار ساقط است

مسؤول مرکز راهبردی مطالعات اسلامی حوزه با تأکید بر این که هر قراردادی که سبب تسلط استکبار بر جامعه اسلامی شود از اعتبار ساقط است، گفت: مسؤولان نباید کاری کنند که جبهه کفر احساس کند در مراتب بالای ما قرار دارد و هر گونه که می خواهد می تواند رفتار کنند.
احمد علی یوسفی اقتصاددان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمدعلی یوسفی مسؤول مرکز راهبردی مطالعات اسلامی حوزه حوزه شنبه شب در گردهمایی تبیینی و مطالبه گرانه"خود تحریمی ممنوع" که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در زمینه FATF گفت: همه علما و بزرگان نسبت به این لوایح خوش بین نیستند.

وی به عدم مشروعیت FATF اشاره کرد و اظهار داشت: همه جناح های سیاسی انقلابی معتقدند که این قرارداد، یک پیمان استبدادی و ظالمانه است، اما نکته اینجا است که برخی می گویند FATF را می پذیریم و پس از برداشته شدن مشکلات از آن خارج می شویم؛ این سخن درستی نیست، چون این کار عواقب ناگوار زیادی برای کشور در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به قاعده نفی سبیل ابراز کرد: نباید کاری کنیم که موجبات سلطه استکبار بر مسلمانان فراهم شود؛ بر اساس تعالیم اسلامی مسؤولان سیاسی حق ندارند زیر بار قراردادهای استعماری بروند تا مسلمانان تحت سلطه کفار قرار بگیرند.

مسؤول مرکز راهبردی مطالعات اسلامی حوزه به اصل "عزت" مسلمانان اشاره و خاطرنشان کرد: افزون بر همه مباحثی که مطرح می شود اجازه نداریم با امضای برخی قراردادها عزت خود را زیر سؤال ببریم؛ در همه حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید همواره در پی عزتمند کردن جهان اسلام باشیم و کاری نکنیم این عزت خدشه دار شود.

وی با تأکید بر این که هر قراردادی که سبب تسلط استکبار بر جامعه اسلامی شود از اعتبار ساقط است، تصریح کرد: مسؤولان نباید کاری کنند تا جبهه کفر احساس کند در مراتب بالای ما قرار دارد و هر گونه که می خواهد می تواند رفتار کند.

حجت الاسلام یوسفی با بیان این که مسؤولان باید ظرفیت های جمهوری اسلامی را به خوبی بشناسند، یادآور شد: ما اوایل انقلاب علیرغم همه کمبودها در برابر همه قدرت های جهان ایستادگی کردیم، بر این اساس هم اکنون که قدرت و اقتدارمان بیشتر شده است دلیلی ندارد خودمان را در برابر استعمارگری استکبار جهانی تسلیم کنیم./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات