۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۵۸۱۳۸۰
حجت الاسلام نبویان:

نتیجه FATF نابودی امنیت کشور خواهد بود

دبیر سابق کمیسیون ویژه برجام با بیان این که FATF نابودی امنیت مملکت را در پی دارد، گفت: نتیجه برجام نابودی اقتصاد کشور شد و نتیجه FATF نابودی امنیت کشور خواهد بود.
حجت الاسلام نبویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمود نبویان دبیر سابق کمیسیون ویژه برجام در گردهمایی تبیینی و مطالبه گرانه"خود تحریمی ممنوع" که شنبه شب در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، با بیان این که FATF نابودی امنیت مملکت را در پی دارد، گفت: نتیجه برجام نابودی اقتصاد کشور شد و نتیجه FATF نابودی امنیت کشور خواهد بود.

وی تأکید کرد: از نظر FATF حزب الله، حماس، نیروهای یمن، حاج قاسم سلیمانی و سپاه تروریست است و ما طبق این کنوانسیون باید دست از اقتدار منطقه ای خود بکشیم؛ مصادره اموال، مجرم خواندن و تحویل دادن افراد تحت تحریم از جمله عواقب این کنوانسیون است؛ بعد از برجام هنوز برخی از افراد کشور در تحریم مانده اند و ایران نتوانسته است به استناد برجام آن ها را از لیست تحریم خارج کند.

حجت الاسلام نبویان با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب با این کنوانسیون مخالف هستند، عنوان کرد: در FATF به صراحت آمده است که اگر ایران به همه تعهدات هم عمل کند، باز هم تحریم ها برداشته نمی شود و FATF تنها بعد از این که ایران الزامات را عملی کرد، این کنوانسیون گام های بعدی را در نظر می گیرد.

دبیر سابق کمیسیون ویژه برجام بیان کرد: عجیب آن است که مجلس با اطلاع یا بی اطلاع در حال تصویب این کنوانسیون مبهم و خطرناک است.

وی با بیان این که از دیدگاه سازمان FATF ایران تأمین کننده مالی تروریسم است، ابراز کرد: اعضای اصلی این کنوانسیون در بیانیه های صریح خود بر این موضوع تأکید کرده اند که می خواهیم سیاست های ایران مبنی بر  تأمین مالی تروریسم را لغو کنیم.

حجت الاسلام نبویان با اشاره به این که با تصویب FATF باید قوانین غربی ها را در راستای پولشویی اجرا کنیم، خاطرنشان کرد: حتی کمک هایی که از مردم به جبهه مقاومت نیز جمع آوری می شود نیز جرم انگاشته می شود؛ همچنین افزون بر همه این ها ما مجبوریم تراکنش های مالی خود را به دشمن تحویل دهیم و آن ها نیز هیچ تعهدی ندارند رازدار بوده و آن ها را افشا نکنند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با تأکید بر این که طبق FATF ایران باید نهایت همکاری را با استکبار جهانی داشته باشد، ادامه داد: حتی اگر آن ها از ما درخواست کردند حاج قاسم سلیمانی را هم به آن ها تحویل دهیم، موظف هستیم این کار را انجام دهیم؛ مجلس با تصویب این لوایح در حقیقت تعاریف دشمنان جمهوری اسلامی از مفاهیمی همچون تروریست را به عنوان قانون مطرح می کند و جالب این است که با این تصویب، حاج قاسم سلیمانی به عنوان رأس تروریسم شناخته خواهد شد./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات