۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۸۱۳۴۲
بیگی:

عملکرد دولت تناسبی با انقلابی گری ندارد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تأکید کرد: دولت باید مبانی نظری خودش را اصلاح کند دولت شعار انقلاب سر می‌دهد اما عملکرد او با انقلابی گری هیچ تناسبی ندارد.
احمد علیرضا بیگی

احمد علیرضا بیگی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره عواقب و پیامدهای تصویب FATF، گفت: با پیوستن به FATF این کنوانسیون می‌تواند بر فعالیت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران نظارت داشته باشد.

وی افزود: ایران با پیوستن به این کنوانسیون متعهد می‌شود اطلاعات لازم را در اختیار این نهاد بین المللی قرار دهد و اگر مواردی مشخص شود که ایران از تروریست حمایت و پشتیبانی کرده متعهد می‌شود که عاملان و حامیان آن را تحویل این نهاد دهد در غیر این صورت با شواری امنیت و سازمان ملل طرف خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس FATF را دامی برای محدود کردن اقتدار و ابتکار عمل ایران دانست و ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران خود قربانی تروریسم است و شهدای بسیاری در مبارزه با افراط گرایی گروه‌های تکفیری منطقه داده است و  قوانین جامعی در زمینه مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر دارد؛ بنابراین نیازی نیست ایران خودش را با پیمانی که ابتکار عمل و قدرت او را محدود می‌کند، درگیر کند.

بیگی گروه تکفیری داعش را یک سازمان و جریان افراطی جنایتکار معرفی کرد و اظهار داشت: داعش با حمایت و پشتیبانی مالی آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عربی توانست در منطقه دست به قتل عام مردم بی گناه بزند اما با همه آن جنایات می‌بینیم که این کنوانسیون تا کنون هیچ اقدام و یا برخوردی برای محاکمه عوامل این جریان انجام نداده است.

وی ادامه داد: در حادثه اهواز که یک اقدام کاملا تروریستی بود بسیاری از کشورها حاضر نشدند از این اتفاق به عنوان یک حادثه تروریستی یاد کنند و BBC نیز از آن به عنوان حادثه تروریستی نام نبرد اما زمانی که داعش در لندن در نقاط مختلف عملیات تروریستی انجام داد همین‌ها آمدند و در غوغای رسانه‌ای با صراحت از این اقدام به عنوان یک عملیات تررویستی یاد کردند؛ بنابراین هدف آنان از ملحق شدن ایران به این نهاد تنها محدود کردن قدرت ایران است.

این نماینده مجلس با یادآوری تجربه برجام، گفت: در برجام مسؤولان دولتی و تیم مذاکره کننده به طور خاص آقای رییس جمهور وعده‌های بسیاری به مردم دادند و گفتند که از رهگذر برجام دستاوردهای فراوانی نصیب ایران می‌شود بخصوص سه سال پیش آقای رییس جمهور در استان همدان که اعلام کرد پس از برجام مواد اولیه مورد نیاز کشور ارزان خواهد شد و بسیاری از هزینه‌ها که باید برای تحریم‌ها پرداخت شود دیگر پرداخت نخواهد شد.

بیگی ادامه داد: همچنین تیم مذاکره کننده اعلام کردند که به محض انعقاد برجام همه تحریم‌ها لغو و اقتصاد کشور رونق خواهد گرفت درحالی که آمریکا به راحتی آب خوردن از این پیمان خارج شد و هیچ ضمانت اجرایی برای آنچه که گفته شده بود باقی نگذاشت. در آن مقطع دولت حل مشکلات و پیشرفت اقتصادی را در گرو برجام می‌دانست که بعد از مذاکره معلوم شد این باور تهی و خالی از استدلال منطقی بود، امروز نیز همان سخن و استدلال را بیان می‌کنند و می‌گویند انجام عملیات مالی و ارتباط با بانک‌های دنیا با ملحق شدن به کنوانسیون جهانی FATF امکان پذیر است.

وی در ادامه افزود: همچنین دولت و موافقان الحاق به این کنوانسیون در موضوع تروریست چنین مطرح می‌کنند و استدلال می‌آوردند که موضوع تشخیص تروریست را ما به آن نهاد بین المللی واگذار نمی‌کنیم بلکه تشخیص تروریست بر عهده ما خواهد بود و این را جزء حق تحفظ و حق شرط منظور می‌کنیم، در حالی که در پیوستن به کنوانسیون‌های بین المللی زمانی حق تحفظ و حق شرط پذیرفته شده است که ما بقی اعضا نیز آن را پذیرفته باشند پس اگر حتی یکی از اعضا آن شرط را نپذیرد کشور عضو دیگر نمی‌تواند حق تحفظ و شرطی برای خود منظور کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه حل مشکلات کشور ربطی به ملحق شدن به برجام و یا معاهده بین المللی FATF ندارد، گفت: مشکلات کشور با تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از منابع کشور برای ایجاد شغل و رونق تولید داخلی قابل حل است.

بیگی با بیان اینکه مشکل ما ملحق شدن به FATF نیست بلکه این دولت است که تلاش می‌کند به ملت القا کند اگر رونق اقتصادی می‌خواهید باید این معاهده تصویب شود، گفت: FATF قل و زنجیر کردن ملت و سلب اختیار از قدرت مردم در میدان عمل و ابتکار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید مبانی نظری خودش را اصلاح کند دولت شعار انقلاب سر می‌دهد اما عملکرد او با انقلابی گری هیچ تناسبی ندارد./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات