۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۵۸۱۳۳۶
مدیر مدرسه علمیه دارالسلام:

صبر ویژگی بارز مومن است

حجت الاسلام اسکندری گفت: مومن واقعی در مشکلات صبر می‌کند؛ وقتی انسان به یقین برسد که خداوند متعال ایمان و صبر او را نظاره گر است، آرام می‌گیرد و جزع و فزع نمی‌کند.
حجت الاسلام اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین اسکندری مدیر مدرسه علمیه دارالسلام در کلاس درس اخلاق که امروز در این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: امور عالم همواره در حال تکرار شدن است و انسان بر این اساس می‌تواند حوادث آینده را پیش بینی کند زیرا بر اساس فرمایشات اولیای الهی وقایع تا حدودی شبیه هم هستند.

وی افزود: انسان لازم است به موعظه افرادی مانند پدر، مادر و اساتید توجه کند و آنها را خیرخواه خود بداند؛ شخص عاقل کسی است که با ادب و احترام موعظه افراد باتجربه و دانا را می‌پذیرد.

حجت الاسلام اسکندری ابراز داشت: انسان عاقل دل به همّ و غمِّ امور نمی‌دهد؛ انبیا و ائمه همّ و غم را با صبر و یقین از خود دور می‌کردند؛ خداوند متعال اولیای خود را به مشکلات و سختی‌ها مبتلا می‌کرد تا صبر و یقین ایشان را در غوطه امتحان قرار دهد.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام اظهار داشت: حضرت سیدالشهدا(ع) در صبر و یقین در مرتبه بسیار بالایی قرار دارد زیرا با وجود مصائب و مشکلات بسیار از خون خود و خانواده‌اش گذشت و نهایت ایمان را با ایثار و شهادت به مَنَصه ظهور رساند.

وی در ادامه بیان داشت: خداوند متعال اولیای خود را با مصیبت‌های سنگین، بیماری، فقر، گرفتاری، تهمت‌های ناروا توسط جاهلان و... مورد آزمایش قرار می‌دهد همان طور که می‌بینیم امروز مقام معظم رهبری نیز در معرض بسیاری ناملایمات و بی‌معرفتی‌های افراد و گروه‌هاست.

حجت الاسلام اسکندری اظهار داشت: در احادیث آمده است بلا و سختی برای دوستان خداست؛ کسانی که وقتی ذره‌ای به آنها فشار و سختی وارد شود خدا و پیامبر را زیر سوال برده، ناشکری کرده و به درگاه خدا عجز و لابه می‌کنند، مومن نیستند و در دنیا و آخرت خسران زده خواهند بود.

وی ابراز داشت: همه پیامبران و اولیای الهی مورد ابتلا و آزمایش قرار گرفته‌اند؛ مومن واقعی در مشکلات صبر می‌کند؛ وقتی انسان به یقین برسد که خداوند متعال ایمان و صبر او را در مشکلات نظاره گر است و روزی خواهد آمد که بعد از حساب و کتاب اعمال به او اجر و پاداش خواهد داد، آرام می‌گیرد و همّ و غم‌های وارده او را وادار به جزع و فزع نمی‌کند.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام ابراز داشت: هر کسی که دین و میانه روی را کنار بگذارد و مانند داعشی‌ها، تکفیری‌ها و وهابی‌ها عمل کند منحرف شده و از صراط مستقیم جدا می‌شود.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به خصوصیات همنشین و دوست خوب، ابراز داشت: انسان با دوست و رفیق خود بیش از هر شخص دیگری ارتباط و مراوده دارد؛ دوست واقعی کسی است که در حضور و غیاب انسان صداقت داشته باشد، دورو نباشد و حرمت رفاقت را نگهدارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حدیث آمده انسانِ دورو و دوچهره در روز قیامت با دوزبان از پیش رو، پشت سر و از جنس آتش محشور می‌شود که بدن او را از جلو و پشت می‌سوزاند./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات