۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۸۱۲۷۷
مدیر حوزه علمیه هرمزگان:

تحصیل در حوزه نباید متکی به زمان خاص باشد

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه یکی از نقاط برجسته نظام آموزشی حوزه رابطه بین استاد و شاگرد است، گفت: آموزش و تحصیل در حوزه های علمیه نباید محدود به زمان خاص باشد.
حجت الاسلام مختاری

حجت الاسلام روح الله مختاری مدیر حوزه علمیه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه به امتیازات نظام آموزشی حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: آموزش در حوزه علمیه نباید محدود به زمان خاص باشد.

وی افزود: در حوزه علمیه تحصیل نباید محدود به زمان خاصی باشد و ایامی را به تعطیلات اختصاص داد چرا که طلاب از درس و بحث فاصله می گیرند و دلسرد می شوند؛ علما از گذشته تمام اوقات خود در سال را صرف تحصیل می کردند و این یک سیره برای علمای گذشته بود.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان یکی از نقاط برجسته نظام آموزشی حوزه را رابطه استاد و شاگردی دانست و اظهار داشت: رابطه ممتاز استاد و شاگردی از دیرباز در حوزه های علمیه حاکم بوده و این رابطه یکی از امتیازات برجسته حوزه نسبت به دیگر نظام های آموزشی است.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: رابطه استاد و شاگردی در حوزه های علمیه محدود به مباحث علمی نمی باشد بلکه در موضوعات مختلفی از جمله معیشت، تهذیب و اخلاق طلاب این رابطه وجود دارد.

وی پیشرفت حوزه های علمیه در مباحث گوناگون بعد از انقلاب اسلامی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: امروز حوزه علمیه به برکت انقلاب اسلامی افق های فراوانی را در داخل و خارج کشور در تبلیغ معارف الهی پیموده است و توانسته تا حدودی به اهداف خود برسد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان اظهار داشت: نظام آموزشی حوزه علمیه باید با نگاه کارکردهای اصلی حوزه باشد یعنی در نظام آموزشی حوزه از جمله در متون و شیوه آموزشی حوزه باید مقتضیات زمان گنجانده شود و براساس این نظام آموزشی طلاب تربیت شوند تا پاسخگوی نیازهای جامعه امروز باشند.

وی در پایان به عوامل رونق بیشتر مباحثه در میان طلاب اشاره کرد و گفت: برای ترویج مباحثه در حوزه های علمیه اساتید می توانند نقش ویژه ای داشته باشند چراکه اساتید با بیان برکات مباحثه و تاثیر آن در فراگیری علوم اسلامی میان طلابی را که با میل و ذوق خود در این نظام آموزشی قدم گذاشته اند می توانند نقش بسیار تاثیرگذاری ایفا کنند./1325//302/خ

 

 

 

ارسال نظرات