۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۸۱۲۱۸
عبدالملکی مطرح کرد؛

فشار اقتصادی دشمن باهدف ایجاد اخلال در مسیر تمدن نوین اسلامی

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این که انقلاب اسلامی ایران مشکل تمدنی بزرگ برای غرب به ویژه آمریکا ایجاد کرده است، گفت: آرمان بزرگ انقلاب ایجاد تمدن نوین اسلامی بوده و اگر تمدن نوین اسلامی شکل گیرد تمدن غرب نابود خواهد شد.
حجت الله عبدالملکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الله عبدالملکی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: کاملا پیش بینی می شد که در سال 97 از نظر اقتصادی وضعیت سختی را خواهیم داشت.

وی افزود: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و بر اساس ادبیات موجود در دنیا نیز چهلمین سال حاکمیت یک حکومت الهام بخش است چرا که نشان می دهد جاکمیت مستقر شده و ثبات کافی را ایجاد کرده است.

عبدالملکی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران مشکل تمدنی بزرگ برای غرب به ویژه آمریکا ایجاد کرده است، اظهار داشت: آرمان بزرگ انقلاب ایجاد تمدن نوین اسلامی بوده و اگر تمدن نوین اسلامی شکل گیرد تمدن غرب نابود خواهد شد و آمریکا به عنوان رییس تمدن غرب قدرت استکباری و سلطه گری خود را در دنیا از دست خواهد داد.

وی ادامه داد: در ادبیات تمدنی می گویند هر تمدنی که غلبه پیدا کند کشورها حول آن تمدن جمع می شوند و کشورهایی که هسته اصلی تمدن دیگر باشند تنها می مانند، آمریکایی ها و کشورهای اروپای غربی به خوبی درک می کنند که اگر تمدن نوین اسلامی که انقلاب درصدد پایه ریزی آن است در دهه های آینده تشکیل شود از بین خواهند رفت.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این که آمریکایی ها از ابتدای انقلاب درپی از بین بردن حرکت ملت ایران بودند، ابراز داشت: آمریکایی ها 40 سال تلاش کردند اما ناموفق بودند و در حال آخرین تلاش ها برای ضربه به انقلاب اسلامی هستند.

وی عنوان کرد: آمریکایی ها جنگ نظامی، سیاسی و فرهنگی را در پیش گرفتند اما ناامید شدند چرا که دیدند جمهوری اسلامی مسیر خود را طی می کند و روز به روز قدتمندتر می شود، تنها ابزاری که دشمن تصور کرد می تواند با آن ضربه بزند جنگ اقتصادی است.

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد موتور انقلاب اسلامی ایران که مردم هستند را از کار بیندازند، دشمن درصدد است که با تحریم و فشار اقتصادی کاری کند تا مردم دیگر برای انقلاب کار نکند، با فشار معیشتی به دنبال نابودی انقلاب هستند که فشار معیشت شامل تورم شدید، بیکاری شدید و قحطی و کمبود کالا می شود.

وی اضافه کرد: می خواهند همه مشکلات را مربوط به تحریم ها جلوه دهند تا با فشار مردم مسیر حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی را دچار اختلال کنند، سیاسیون غربی به اقتصاددانان خود مراجعه کردند  و پرسیدند که چگونه تحریم فلج کننده بر ایرانی ها وضع کنیم؟ اقتصاددانان غربی به آن ها پاسخ دادند که با هیچ نوعی از تحریم نمی توانید اقتصاد ایران را دچار چالش و بحران کنید اما دشمن سعی کرد که القا کند برای حل مشکلات راهی جز تسلیم در برابر آنها وجود ندارد./1323/

ارسال نظرات