۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۸۱۲۱۷
جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان قم خبر داد؛

کاهش ۴۰ درصدی پرونده های مفاسد اجتماعی| رتبه نخست رضایتمندی از پلیس قم در سازمان های خدماتی

درویشی با بیان این که ملاک سنجش و ارزیابی عملکرد پلیس رضایتمندی مردم است، گفت: خوشبختانه پلیس قم در سال گذشته در بین سازمان های خدماتی رتبه نخست را در استان کسب کرده و تلاش می کنیم این رضایتمندی را تثبیت کنیم.
درویشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ صیاد درویشی جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، شعار این هفته را "پلیس مقتدر؛ امین مردم" بیان کرد.

وی افزود: پلیس قم با تأسی به آموزه های دینی و با تبعیت از فرمایشات فرمانده معظم کل قوا، اقدامات خوبی را در ابعاد مختلف آموزش، تقویت باورها و توانمندی ها، مأموریت ها و انجام وظایف انجام داده است، استقرار نظم و امنیت در سراسر استان قم هدف نیروی انتظامی استان است و برای آن تلاش می شود.

درویشی با بیان این که در بازه های زمانی مختلف اقدامات و برنامه های پلیس برای اصلاح امور پایش می شود، اظهار داشت: هفته ناجا فرصتی طلایی است تا بتوانیم بازنگری، بازتوانی و بازیابی برای برنامه ها داشته باشیم و بتوانیم عملکرد نیروهای پلیس را به مردم گزارش دهیم.

وی ادامه داد: تلاش و کوشش ما این است که مردم رضایتمندی مطلوبی را در حوزه عملکرد پلیس داشته باشند، ملاک سنجش و ارزیابی عملکرد پلیس رضایتمندی مردم است، خوشبختانه پلیس قم در سال گذشته در بین سازمان های خدماتی رتبه نخست را در استان کسب کرده و تلاش می کنیم این رضایتمندی را تثبیت کنیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی قم رویکرد پلیس استان را فرهنگی و اجتماعی دانست و ابراز داشت: تلاش ما پیشگری از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های اجتماعی است، البته ذات اقدامات پلیس سلبی است و در فرایند آخر چرخه برخورد با ناهنجاری قرار دارد اما با تأسی از آموزه های دینی تلاش کردیم که با رویکرد فرهنگی اقدامات ایجابی را نیز دنبال کنیم.

وی عنوان کرد: از مجموع 6 هزار و 897 پرونده قضایی که به دایره های مشاوره ارجاع شده بیش از 83 درصد به سازش رسیده است، تلاش همکاران ما این است که رابطه های شکسته شده را ترمیم کنند تا پیشگری اجتماعی ایجاد شود.

درویشی خاطرنشان کرد: در سایه شاخص های دینی و انقلابی توانستیم که توطئه های دشمن را در سطح استان خنثی کنیم؛ اشراف اطلاعاتی پلیس نسبت به جرایم، تحرکات، ناهنجاری و سازوکارهای ناامنی در سطح بالایی قرار دارد و پلیس قدم از نظر آمادگی و توان عملیاتی نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.

وی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی قم در سال گذشته  اضافه کرد: در یک سال گذشته 999 هزار و 36 تماس با پلیس از طریق 110 داشته ایم  که 444 هزار و 573 مورد در بخش های مأموریتی و عملیاتی اعزام شدند و بخش دیگر در چارچوب مشاوره های قضایی و حقوقی رفع و رجوع شده است، این خارج از آمار رصد های اطلاعاتی، مراجعات حضوری مردم و سایر رخدادها است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی قم گفت: در سال گذشته بیش از 7 تن کشف مواد مخدر داشتیم که 14 درصد رشد داشته است، در حوزه دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر نیز شاهد 16 درصد رشد هستیم، بالغ بر 200 طرح پاکسازی محلات را در سال گذشته داشتیم

وی افزود: در حوزه جرایم فضای مجازی بیش از 86 درصد جرایم کشف می شود، همچنین شاهد کاهش 9 درصدی فعالیت اراذل و رشد 21 درصدی در دستگیری آن ها بوده ایم، در حوزه قاچاق کالا 165 میلیارد ریال ارزش کالای قاچاقی بوده که سال گذشته کشف شده و رشد 21 رصدی داشته است؛ همچنین به کوری چشم دشمنان از سال 90 تا به امروز شاهد کاهش 40 درصدی در پرونده های مفاسد اجتماعی بودیم./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات