۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۵۸۱۲۱۳
آیت الله میرباقری:

انجام مناسک برای بندگی خالصانه کافی نیست

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی انسان مشغول ذکر حضرت حق می‌شود اخلاص در او متبلور خواهد شد؛ بندگی رموزی دارد و در این مسیر تنها انجام مناسک کافی نیست.
میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در مراسمی که امروز در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع)، گفت: تقوای واقعی، تقوایی است که شایسته بندگی حضرت حق است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید حقِ تقوای الهی را داشته باشید؛ در روایت آمده حقِ تقوا این است که انسان به گونه‌ای خدا را شکر کند که هیچ کفران نعمتی در آن نباشد.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: پیداست تقوای واقعی، ذکر بدون غفلت و طاعت بدون عصیان کار هر کسی نیست؛ حقِ تقوا یعنی شکر، ذکر و طاعت محض؛ معصومین سرآمد در تقوا و بندگی هستند و هیچ کسی نمی‌تواند در اخلاص، طاعت و بندگی بر ایشان سبقت بگیرد.

آیت الله میرباقری ابراز داشت: خداوند متعال در قرآن کریم از حضرت داود(ع)، حضرت سلیمان(ع) و حضرت ایوب(ع) به نام اَوّابین(رجوع کنندگان) یاد کرده است؛ اگر خوشی‌ها و ناخوشی‌هایی که در صحنه زندگی پیش می‌آید ما را به حضرت حق ارجاع دهد می‌توانیم در دسته اَوّابین قرار بگیریم.

وی در ادامه بیان داشت: اَوّاب کسی است که هیچ چیزی او را خوار و زمین‌گیر نمی‌کند، همه اتفاقات مایه بازگشت او به سوی خداست و هیچ صحنه‌ای مانع رجوع او به خدای متعال نمی‌شود.

آیت الله میرباقری ابراز داشت: وقتی انسان مشغول یاد و ذکر حضرت حق می‌شود اخلاص نیز به طبع در او متبلور خواهد شد؛ بندگی رموزی دارد و در این مسیر تنها انجام مناسک کافی نیست.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: عبد و بنده کسی است که اَوّاب، خالص و صابر در برابر تدابیر الهی است؛ عبد کسی است که مِلک و مُلک الهی را در وجود خود مشاهده می‌کند، تحت فرمان حضرت حق است و هیچ سبقتی به فرمایشات الهی نمی‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عبد خالص خدا، رغبت به چیزی جز آنچه خواست خدای متعال است ندارد و همواره به مشیت الهی راضی و خشنود است؛ مقام عبودیت و بندگی از یک مرتبه‌ای به بعد، مختص معصومین است./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات