۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۵۸۱۱۶۹
اثر دکتر میرباقری؛

کتاب «البکاء للحسین(ع)» روانه بازار نشر شد

مرکز نشر هاجر کتاب «البکاء للحسین(ع)» را به قلم دکتر سید محمدحسین میرباقری منتشر کرد.
بکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرکز نشر هاجر کتاب «البکاء للحسین (ع)» را به قلم دکتر سید محمدحسین میرباقری در تابستان 97 منتشر کرد.

نگارنده در مقدمه درباره کتاب این‌گونه شرح داده است:

در کتاب حاضر سرخوان فرمایشات نورانی اهل‌بیت پیرامون فضیلت عزاداری و اقامه مجالس عزا بر سیدالشهدا (ع)، و گریاندن و مرثیه‌خوانی و گریستن بران حضرت نشسته‌ایم.

همچنین به بیان ذکر مصائب آن حضرت و اقامه عزاداری بر آن بزرگوار توسط خدا متعال و ملائکه، برای پیامبران الهی و بالخصوص پیامبر اکرم(ص)، و نقل روایت وارده در ذکر مصائب و اقامه عزا بر آن شهید مظلوم توسط جد بزرگوار و اهل‌بیت گرامی او، و گریه آن حضرات و نیز اندر گریستن سایر موجودات بر آن قتیل العبرة و شهید اشک پرداخته‌ایم.

این کتاب شامل شش فصل با عنوان‌های: فضیلت عزاداری و برپایی مجالس برای احیاء و زنده داشتن امر اهل‌بیت(ع)، فضیلت ذکر مصائب اهل‌بیت و به ویژه مصیبت امام حسین(ع) و گریه بر ایشان، عزاداری و ذکر مصائب امام حسین(ع) از جانب خدای متعال و از جانب رسول او و اهل‌بیتش  و گریه ایشان برای آن حضرت، برپا کردن عزاداری برای امام حسین(ع) در عالم غیب و گریه انبیا و پیامبر اکرم و اهل‌بیتشان بر آن بزرگوار، اقامه عزاداری کاروان اسراء از کربلا تا مدینه و در مدینه و شدت اندوه و گریه آن بزرگواران بر امام حسین(ع) است.

برش‌هایی از کتاب:

اقامه عزا و ذکر مصیبت امام حسین(ع) و گریه بر آن حضرت، چیز تازه‌ای نیست. جلسه‌ای که حضرت آدم بر روی بر روی زمین داشته و تاکنون پیوسته، توسط خدا متعال و انبیای الهی پیامبر گرامی اسلام و اهل‌بیت ان حضرت و شیعیانشان ادامه دارد؛ از این رو نویسنده درباره سابقه عزا و ذکر مصیبت امام حسین(ع) در تاریخ بشر این‌گونه توضیح داده است:

خدای متعال مصیبت امام حسین(ع) را به انبیاء خبر داده است که گریه شدید ایشان بر آن حضرت و لعنت قاتلان او را در پی داشته است. چنانچه از آن، فراوان به پیامبر اکرم(ص) خبر داده و اقامه عزا فرموده است. گاهی در خانه فاطمه زهرا (س) برای او تجلی می‌کند و در موارد متعددی توسط جبرئیل خبر می‌دهد و گاهی نیز با فرستادن ملائکه بر آن حضرت به طوری که هیچ ملکی نماند مگر اینکه نزد حضرتش آمد و مصیبت حسینش را ذکر کرد و وی را تسلیت داد، و گاه تربت او را نیز نشان داد و پیامبر گریه شدیدی بر او می‌کردند. تا انحا که خدای متعال به ملکی که هرگز به زمین نیامده، و به شوق دیدار پیامبر(ص) اجازه نزول گرفته بود، امر فرمودند: برو و لکن باید او را به شهادت حسین(ع) خبر بدهی که موجب گریه شدید پیامبر گردید.

گریه و زاری پیامبر بر مصیبت کربلا

پیامبر خدا از روز اول بعثت تا روزی که از دنیا رفتند، در هر موقعیتی که پیش می‌آمد اهل بیت خود را به عنوان جانشینان خود و منکران ولایت و دشمنان ایشان را به عنوان دشمنان خود معرفی فرموده است، از این رو نویسنده در این درباره چنین آورده است:

پیامبر اکرم مکرراً به مردم خبری می‌دادند که اهل‌بیت مورد ظلم و ستم واقع خواهد شد و بر مصائب آنها می‌گریستند و از آنحا که اوج این مصیبت در مصیبت شدید و بی‌نظیر امام حسین(ع) بود که تمام مصیبت‌های در کنار آن   کوچک  می‌باشد، به علاوه به طوری مظلومیت آن بزرگوار و جنایت دشمنان اهل‌بیت آشکار بود که بدون هیچ تقیه‌ای می‌شد آن را بیان کرد، پیامبر خدا و ائمه هدی از آن مصیبت بیشتر یاد می‌کردند و محزون بوده و می‌گریستند و دیگران را بر عزاداری بر آن حضرت ترغیب می‌کردند.

گفتنی است؛ مرکز نشر هاجر کتاب «البکاء للحسین (ع)» را با شمارگان 3000 نسخه، در 180 صفحه و قطع پالتویی به قیمت 9600 تومان در تابستان 97 منتشر کرده است./۹۹۸/ن ۶۰۲/ش

 

 

ارسال نظرات