۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۸۱۱۴۹
استاد دانشگاه امام صادق:

همایش اربعین فرصتی استثنایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

عبدالملکی اقتصاد مقاومتی را زمینه ساز ایجاد تمدن اسلامی توصیف کرد و گفت: همایش اربعین، فرصتی استثنایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
حجت الله عبدالملکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الله عبدالملکی استاد دانشگاه امام صادق(ع)، در سومین همایش "هیأت‌های فعال در اربعین" که عصر پنجشنبه در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اقتصاد مقاومتی را زمینه ساز ایجاد تمدن اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: همایش اربعین، فرصتی استثنایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این‌که هزار هزار میلیارد نقدینگی کشور در اختیار افراد ثروتمند و خاص قرار گرفته است، گفت: تحولات کشور به دستان این افراد رقم می‌خورد، به طوری که 400 هزار میلیارد تومان در اختیار 12 هزار نفر است که باعث کمبود و نایاب شدن کالا‌ها می شوند.

وی مطرح کرد: زمانی که نگاه سوداگرانه موجود در فرهنگ اقتصادی ایران حاکم شود، سرمایه‌های مردمی در کنار سرمایه‌های خاص قرار می‌گیرد که سبب افزایش مشکلات می‌شود.

عبدالملکی بیان کرد: در اقتصاد مقاومتی، خرید هر کسی بایستی به اندازه نیاز خود باشد، اقتصاد مقاومتی مانع سرمایه‌گذاری اموال و ثروت در بازار ارز و دلار می‌شود، بلکه با ایجاد صندوق‌های حمایتی تولیدی حامی تولید و رشد سرمایه ملی خواهد بود.

وی با اشاره به توصیه‌ و پیشنهاد زشت و غیر اخلاقی شبکه من و تو برای احتکار و جمع‌آوری کالاها خاطرنشان کرد: صف جمعیت زیاد در جمع‌آوری مواد غذایی تأسف برانگیز بود و این فرهنگ اقتصادی ما است که سبب تمرکز مدل تحریم‌های آمریکا بر این عرصه شده است.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این‌که فرهنگ غلط اقتصادی موجب هدایت ما به سوی مشکلات شده است، گفت: در این روزها می توان با استفاده از ظرفیت محرم و صفر در جهت احیای روابط اقتصادی بهره برد.

وی با تأکید بر این‌که اربعین ظرفیتی عظیم برای انتقال کلان آموزه‌های فرهنگی اقتصادی اسلام به مردم است، اظهار داشت: بایستی برای مردم تبیین کرد که پول همه چیز نیست و نباید نگران بود و باید توجه داشت که انبار کردن مواد ضروری جامعه در خانه، خلاف دستورات اسلام است.

عبدالملکی با اشاره به سیره علما در الگوگیری از اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اخلاص در مکتب خدا و اهل بیت(ع) خلاف نگرانی نسبت به کسب رزق و روزی در آینده است، بنابراین وظیفه همگانی در این شرایط فروشنده بودن است نه خریدار، چراکه کار خریدار تزریق نقدینگی به بازار بوده، اما کار فروشنده جمع‌آوری نقدینگی بازار را است.

وی با بیان این‌که مکتب امام حسین(ع) انفاق را به ما می‌آموزد که از آینده نترسیم گفت: اربعین گنجینه معرفتی بسیار عظیم است، بایستی از فرهنگ تبلیغی اربعین استفاده کامل را برد و فرهنگ جهاد اقتصادی اربعین را وارد ایران کرد.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) ابراز کرد: یکی از اصول مهم و نجات بخش در این شرایط اقتصادی این است که  تا جای ممکن از خرید دلار صرف نظر کنیم و از ورود این پول نجس به عرصه اربعین خودداری کنیم.

وی در پایان افزود: در جریان سفر اربعین بایستی بر استفاده از کالاهای ایرانی و عراقی تکیه کرد، خرید کالاهای ایرانی در عراق یکی از مزیت‌هایی است که در این ایام باید فعال شود./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات