۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۸۱۰۸۷
وزیر صنعت:

اختصاص منابع مالی بیشتر به زلزله‌زدگان کرمانشاه در جلسه هیأت دولت مطرح می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این موضوع که بتوان با منابع بیشتری به ساخت واحدهای مسکونی زلزله‌زدگان کمک کرد در جلسه آینده هیأت دولت منعکس می‌شود.
شریعتمداری

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد شریعتمداری به بازدید از روند ساخت و ساز واحد‌های مسکونی زلزله‌زدگان اشاره و اظهار داشت: چنانچه فردی بخواهد با تسهیلات دولتی 60 مترمربع خانه مسکونی بسازد این تسهیلات کفایت می‌کند و تاکنون حدود 45 میلیون تومان برای ساخت این هر واحد مسکونی پرداخت شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: چنانچه بتوان با منابع بیشتری به این زلزله‌زدگان کمک می‌شود زیرا در واقع بیشتر ساکنان این واحدها مسکونی از هستی ساقط شده‌اند و کل واحد مسکونی آن‌ها نابود شده است و این موضوع در جلسه آینده به دولت منعکس می‌شود.

شریعتمداری با اشاره به بازدید از شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب افزود: در مجموعه شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب حدود 30 واحد صنعتی کوچک که بیشتر تولیدکننده نیازمندی‌های ساختمانی مناطق زلزله‌زده هستند فعال است.

وی گفت: واحد‌های صنعتی بزرگی که در شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب بودند به دلیل حجم سرمایه‌گذاری ثابت قابل ملاحظه‌ای که نیاز داشتند و برخی از مشکلات ناشی از تأمین منابع بانکی نتوانستند به بهره‌برداری برسند و برخی از واحد‌های بزرگ شامل واحد‌های تولید آرد با کمک بیشتری فعال شدند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: مابقی واحدها نیازمند کمک هستند که برای رفع مشکلات آن‌ها که بیشتر مربوط به تأمین وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی به اندازه کافی برای ساخت واحد تولیدی است تلاش می‌شود.

شریعتمداری بیان کرد: برخی درخواست‌ها همچون استمهال وام‌های گذشته، عدم پرداخت مالیاتهای مربوط به واحد‌های تولیدی 100 درصد تخریب شده و بدهی تأمین اجتماعی مربوط به واحد‌های 100 تخریب شده نیازمند مصوباتی از سوی دولت است که نتیجه این بازدید برای تصمیم هیئت وزیران در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها برای استمهال وام‌های گذشته این واحدهای صنعتی باید اهتمام بیشتری داشته باشند، گفت: مشکل جدی واحد‌های تولیدی این بود که استمهال بدهی‌های گذشته آن‌ها به دلیل محدودیت‌های مقرراتی به طور کامل انجام نشده است و باید تصمیم لازم اتخاذ شود که بانک‌های عامل هم بدهی‌ها را استمهال و هم برای ساخت واحد جدید سرمایه ثابت زیادی با وثیقه خود آن‌ها پرداخت کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات