۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۸۱۰۷۳
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

مشکلات با اعتماد به جوانان حل می شود/ روحیه انقلابی از مؤلفه های اقتدار است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روحیه انقلابی را از مؤلفه های قدرت نظام دانست و گفت: میدان دادن به جوانان در عرصه های مختلف سبب شکوفایی و اعتلای ایران اسلامی خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در اجتماع ۳۶ هزار بسیجی شرکت کننده در رزمایش اقتدار عاشورایی که در صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: اجتماع بسیجیان حاوی پیام امید برای مردم و شکست و یاس برای دشمنان ملت ایران است.

وی افزود: امروزه بسیج الگو و الهام بخش مقوله مقاومت و عدالت برای کشور های منطقه است که البته جلوه ای از این اتحاد و مقاومت را در راهپیمایی اربعین خواهیم دید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آموزه های امام خمینی(ره) مبنی بر ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان، افزود: ایشان با تاکید بر توکل به خدا و اعتماد به نفس به عنوان دو عنصری که موجب پیروزی بر دشمن می شود، درس ایستادگی را به ما آموختند و ملت ایران نیز توانست ریشه حکومت 2500 ساله را بکند و همچنین دشمن را در هشت سال جنگ به ناامیدی و شکست بکشاند.

وی با گوشزد کردن خطر جنگ نرم مبنی بر اینکه در این نبرد با پروار شدن جسم روح انسان تهدید به دوزخی شدن می‌شود خاطرنشان کرد: دشمن در پی تحمیل و توسعه ارزش‌های پوشالی فرهنگ غربی در میان مردم است اما جوانان بسیجی با ادامه راه شهدا و همچنین شناخت و رصد دقیق امکانات و هجمه های فرهنگی دشمن توانستند در برابر این هجوم مقاومت کنند و دشمن را ناکام بگذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اقتدار جمهوری اسلامی را حاصل ایمان به خدا، اعتقاد به حاکمیت دین و بصیرت مردم دانست و تصریح کرد: این موارد نقش بسیار حائز اهمیتی را در ایجاد امید و روحیه ایثارگری دارند به ویژه بصیرت و خواست مردم سبب شده است که اقدامات دشمن در منطقه بی اثر شود.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به روحیه استکبارستیزی به عنوان دیگر مؤلفه اقتدار نظام اسلامی، افزود: وجود این روحیه در مردم، بسیج و سپاه سبب شده است که دشمن علیه این روحیه دست به اقدامات خشونت بار و کینه توزانه بزند که نمونه آن را در حمله تروریستی اهواز به سپاه پاسداران به عنوان نقطه اقتدار ملت ایران شاهد بودیم.

وی روحیه، تصمیم‌گیری و عمل انقلابی را عامل موفقیت در عرصه های محتلف دانست و خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی از دیگر مؤلفه های مهم اقتدار ملت ایران است که به عنوان نمونه تجلی آن در عرصه علم و فناوری هسته ای سبب شکل گیری یک مولفه قدرت برای نظام اسلامی شده است. 

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: البته دشمن نمی‌خواهد جوانان بسیجی در این عرصه‌ها پیشرفت کنند و به همین دلیل این نقاط عزت و قدرت آفرین همواره مورد هجوم دشمن است و خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اعتماد به جوانان، افزود: مشکلات کشور تنها از راه اعتماد به جوانان قابل حل است و میدان دادن به آنان در عرصه های مختلف جهاد و سازندگی موجب شکوفایی و اعتلای ایران اسلامی خواهد شد؛ نباید مردم سالاری را تنها در زمان انتخابات دید، بلکه باید با حضور گسترده مردم و جوانان در نظام این معنا را تحقق بخشید.

وی هدف دشمن در مقطع کنونی را خلع سلاح ملت ایران به دست خود دانست و بیان کرد: دشمن به طور جدی به دنبال این موضوع است تا با طراحی کنوانسیون ها اقتدار ملت ایران را از بین ببرد بنابراین باید نسبت به این امر هوشیار بود تا این اتفاق رخ ندهد./۸۶۱/پ202/ب1

ارسال نظرات