۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۵۸۰۹۸۵
کارشناس عرصه سواد رسانه:

رسانه‌‌های معاند فعالیت جریان انقلاب را بایکوت می‌کنند

فرج نژاد بزرگنمایی در القای یأس و ناامیدی در جریان مردم و کوچک جلوه دادن فعالیت‌ها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی را رویکرد اصلی رسانه‌های معاند برشمرد.
محمد حسین فرج نژاد

محمدحسین فرج نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به رسالت های کلیدی رسانه‌های انقلابی گفت: ویژگی اول رسانه‌های انقلابی مردمی بودن است، چرا که اگر رسانه‌ای برای سرمایه‌دارها بخواهد کار کند، نمی‌تواند در بین مردم موفق باشد و دومین شرط انقلابی بودن این گونه رسانه ها است.

استاد و پژوهشگر عرصه رسانه با بیان این که امام و رهبری مردمی بودن را یکی از مصادیق بارز انقلابی بودن می دانند، به ویژگی سوم رسانه های انقلابی اشاره کرد و ابراز داشت: رسانه های دینمدار نمی توانند در برابر مسائل کلان و خرد اجتماعی و فرهنگی حساسیت نشان ندند، اگر رسانه‌ای که فقط در مسائل دینی ـ سیاسی گیر کند و به مسائل اجتماعی و دیگر مسائل مردم نپردازد، رسانه خوبی نخواهد بود. امروزه مافیای غرب زده پشت سرهم دارد برای رسیدن به اهدافش بر مردم تأثیر منفی می گذارد؛ رسانه‌ای که به این مسأله نپردازد بی تردید زمین می‌خورد.

وی افزود: چهارمین نقطه قوت رسانه انقلابی، پوشش رسالت‌هایی که حوزه علمیه و علمای دینی آن را پیگیری می کنند، در حقیقت خدمات حوزه های علمیه آن گونه که شایسته است بازتاب داده نمی شود.

مدرس سینما و رسانه در ادامه به جنگ روانی دشمن اشاره و عنوان کرد: مهمترین پایه‌های جنگ روانی دشمن القای یأس و ناامیدی است. ایجاد ناامیدی محور اصلی رسانه‌ای دشمن است؛ البته زمینه القای یأس را کم کاری های برخی از مسئولان فراهم می کند که باعث شده حرکت دشمن و بدخواهان بیشتر نتیجه بدهد. مسئولان ما باید مردمی بشوند تا بتوانند کاری برای این مردم انجام دهند.

وی  به کوچک‌نمایی و حتی بایکوت فعالیت خادمان انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: نکته دیگر کوچک نشان دادن و یا نادیده گرفتن دستاورد‌های انقلاب اسلامی است، در حالی که معاون رئیس جمهور آمریکا چندی پیش ابراز کرده بود که اگر مردم ایران با همین سرعت رشد کنند، می‌توانند مقام سوم اقتصاد جهان را به دست بیاورند.

فرج نژاد افزود: در آن زمان ایران اقتصاد شانزدهم بود که در دوره پهلوی چهار پله عقب‌تر بودیم و اگر دولت بتواند هماهنگ با گفته‌های رهبر انقلاب عمل کند، می‌تواند تا ده سال آینده اقتصاد را به آن درجه برساند؛ اما امروزه با اشتباهات اقتصادی کارگزاران، سرعت پیشرفت و حل مسائل اجتماعی کند شده است.

گفتنی است، گفت‌و‌گوی تفصیلی با این کارشناس عرصه رسانه، پیرامون جنگ روانی دشمن در حوزه رسانه و فعالیت جریان انقلاب در رسانه‌ها به زودی در سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا منتشر خواهد شد./۹۱۸/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات