۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۸۰۹۳۶
کوهکن در گفت وگو با رسا:

تصمیم‌گیری نهایی درباره FATF منوط به جلسه کمیسیون امنیت است

نماینده مجلس از مخالفت عده زیادی از وکلای ملت با تصویب FATF خبر داد و گفت: امروز موافقان و مخالفان این لایحه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بحث و گفت‌وگو می کنند.
محسن کوهکن

محسن کوهکن نماینده عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه FATF در مجلس شورای اسلامی گفت: وکلای ملت به حکم نمایندگی از ملت باید رای خود را آگاهانه اعمال کنند، زمانی که در مواجهه یک طرح و لایحه قرار می‌گیریم لازم است به تمام بندها و جزئیات آن مسلط شویم تا بتوانیم درباره آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: بنده و برخی از همکارانم در پارلمان متوجه شده‌ایم که اطلاعات ارائه شده در ذیل لایحه FATF کافی و اقناع کننده نیست، بنده تصمیم دارم با این لایحه مخالفت کنم، زیرا هنوز معتقدم که این لایحه ایراد دارد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی درباره جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بررسی کامل لوایح ذیل FATF گفت: قرار شده است مخالفان این لایه به همراه کارشناسانی که از بیرون پارلمان در این جلسه حضور پیدا می‌کنند به بحث و بررسی درباره این لایحه بپردازند. باید توجه داشت که بحث‌های پیش‌ رو به هیچ عنوان سیاسی نیست و بلکه باید از منظر حقوقی آنها را ارزیابی کرد.

وی درباره احتمال پخش زنده جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان متذکر شد: قرار بود به دلیل حساسیت بالای موضوع این جلسه پرسش و پاسخ به صورت زنده از رسانه ملی پخش شود که بنا به دلایلی آقای علی مطهری نایب رییس مجلس این احتمال را رد کرد.

کوهکن با اشاره به نقاط مبهم این لایحه بیان داشت: موافقان پیوستن به این لایحه معتقدند که می‌توان در این لایحه از حق تحفظ استفاده کرد. باید توجه کرد که حق تحفظ به صورت عام باید در متن این کنوانسیون وجود داشته باشد، قطعا اگر این امکان وجود نداشته باشد این موضوع تبدیل به «شرط مقتضای ذات عقد» می‌شود و در کل درخواست ایران باطل خواهد بود.

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: موافقان این لایحه باید مشخص کنند که ورود ایران به این کنوانسیون چه مزایایی برای ایران دارد و اگر به هر دلیلی ایران روزی از این کنوانسیون خارج شد با چه تبعاتی مواجه خواهد شد.

کوهکن در پایان بار دیگر تصریح کرد: هنوز هیچ کدام از مخالفان این لایحه از توضیحات موافقان آن قانع نشده‌اند و باید در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی تکلیف این موضوع مشخص شود./856/ت۳۰۱/ق

ارسال نظرات