۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵
کد خبر: ۵۸۰۹۱۰
تقیان خبر داد؛

تهیه بانک اطلاعاتی اعضای هیأت امنای مدارس علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری

مدیر ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری از تکمیل بانک اطلاعاتی اعضای هیات امنای مدارس علمیه خواران این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷۵ نفر به عنوان اعضای هیات امنای مدارس علمیه خواهران استان ساماندهی شده اند.
حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری

خانم الهام تقیان، مدیر ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه مدارس علمیه خواهران به صورت هیأت امنایی اداره می شوند، افزود: کلیه امور مدارس باید با نظر هیات امنا و در صورت تأیید آنها انجام شود و این یک قانون است.

وی با بیان اینکه مدرسه محوری مهمترین اولویت مرکز برای انجام امور مدارس علمیه خواهران در سال تحصیلی جدید است، اظهار کرد: به یقین نقش هیات امنا در تحقق اهداف مدرسه محوری، نقشی اساسی و کاربردی است.

تقیان با اشاره به اینکه اعضای هیات امنای مدارس علمیه خواهران طبق یک چارت مشخص و متشکل از افراد بانفوذ و صاحب نظر در هر منطقه شناسایی و ساماندهی می شوند، گفت: معمولا در هر منطقه، امام جمعه مسؤولیت هیات امنا را بر عهده می گیرد و دبیری آن نیز بر عهده مدیر مدرسه گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت خیران نیز در جمع اعضای هیات امنای مدارس علمیه خواهران استفاده می شود، خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی تشکیل هیات امنا در مدارس علمیه خواهران تسریع در رفع مشکلات و استفاده از همه ظرفیتهای منطقه برای رشد و پویایی همه جانبه طلاب مدارس علمیه خواهران است.

مدیر ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری از تکمیل بانک اطلاعاتی اعضای هیات امنای مدارس علمیه خواران این استان خبر داد و افزود: احکام مسؤولیت همه اعضای هیات امنای مدارس علمیه از سوی مدیریت استان صادر شده است که تا پایان این ماه و در قالب نشستهای جداگانه به آنها تقدیم می شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر 75 نفر به عنوان اعضای هیات امنای مدارس علمیه خواهران استان ساماندهی شده اند، اظهار کرد: هر مدرسه باید حداقل در هر فصل یک نشست با اعضای هیات امنای خود داشته باشد و موارد مورد نیاز مدرسه را در آن نشست مطرح کند تا با هم فکری و تأیید آنها امور مدرسه سامان بخشیده شود.

گفتنی است در حال حاضر 9 مدرسه علمیه خواهران در این استان با بیش از یک هزار طلبه در حال تحصیل وجود دارد./9457//۳۰۳/خ

ارسال نظرات