۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۸۰۸۸۸

یادداشتک | کمی بیشتر از زرنگی

متوکل عباسی آنقدر نگران بود که مزار حسین بن علی(ع) را با خاک یکسان کرد، روی آن زراعت کرد تا نامی از حسین نماند.
عزاداری طایفه بنی اسد در روز ۱۳ محرم در کربلا

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، عده ای که از عقده های داخلی کلافه شدند و تخیله ی عقده ها را جز در تهی کردن عقائد مردم نمی بینند چگونه زرنگی می کنند؟

می‌گوییم فلان ضعف اخلاقی در غرب جدی است و اگر تبیین فلسفی و دقیق نشود، اگر برای قشر عوام مقلد غرب تفهیم نشود آینده شومی از لحاظ اخلاقی در انتظار همگان خواهد بود.

می‌گویند: نه دیگر نشد، باید رویکردمان نسبی باشد، نه اینکه گزینشی عمل کنیم و کلی نتیجه بگیریم بلکه با لحنی نرم ماست مالی کنیم!

می‌گوییم: خب در مورد ازدواج با دختر 9 ساله, کتک زدن زن ناشزه و ضعف های اجتماعی مسلمین چه کنیم؟ اجازه هست رویکرد نسبی داشته باشیم؟

می‌گویند: نه دیگر پایت را از گلیم درازتر کنی با لحنی کوبنده و با عقلی انتقادی دودمان دین و فرهنگ تان را با لحنی سخت، گل مالی میکنیم تا بفهمی که جوهر و آیدوس اسلام همین است که ما می گوییم.

می‌گوییم: راسل بخشی از تاریخ علم را مدیون مسلمین (بدون اشاره به یونان و هند) می داند. ظاهرا راسل به اندازه شما زرنگ نبود!

می‌گویند: بس است، فعلا محرم آمده. محرم یعنی ایجاد سر و صدا در خیابان، یعنی ترافیک، یعنی گریه‌های بی معنی و بی فایده! خاک بر سر فرهنگ تان با این همه تصادفات جاده ای!

می‌گوییم: نگرانی شما قابل درک است.

متوکل عباسی آنقدر نگران بود که مزار حسین بن علی(ع) را با خاک یکسان کرد، روی آن زراعت کرد تا نامی از حسین نماند.

صدام میزان نگرانی اش بیشتر بود، عزاداری را ممنوع و مجازات پیاده روی اربعین را اعدام اعلام کرده بود و با شقاوت هم مردم را در کنار ضریح می کشت!

شاید یزید و صدام گوشه ای از تاریخ را اشغال کرده باشند؛ اما حرکت حسینی ماندگار است.

برخی قلم‌ها نیز که به جوهر تفکر نمی پردازند و با بیان حواشی زرنگی می کنند در دل تاریخ هضم می شوند./۹۱۸/ز۵۰۴/س

صدرا فردوسی

ارسال نظرات