۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۸۰۸۳۲
آیت‌الله صدیقی:

دادن وعده‌های دروغین برای به دست آوردن مقام بی دینی است

امام‌ جمعه موقت تهران دادن وعده‌های دروغین برای به دست آوردن پست و مقام را نشانه بی دینی دانست و گفت: دولت و مسؤول با تقوا عزت و آبروی ملت را حفظ می‌کند.
 آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صدیقی امام‌ جمعه موقت تهران، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه محرم در مسجد امیر برگزار شد، گفت: خداوند بشر را از نظر گوهر وجودی دارای ارزش آفریده و انسان‌ها حامل منت الهی هستند.

وی افزود: بشر از بارقه و روح خداوند بهره دارد برای همین اشرف مخلوقات است خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ما بشر را تکریم کرده و او را در بین مخلوقات باارزش قرار دادیم.

آیت‌الله صدیقی عقل و فطرت را از سرمایه‌های الهی برای رسیدن به سعادت بیان کرد و اظهار داشت: انسان باعقل خود حق و باطل و دوست و دشمن را از یکدیگر تشخیص می‌دهد، انسان به‌صورت فطری در مقابل خوبی‌ها مجذوب می‌شود و خوبی‌ها را دوست می‌دارد و از بدی‌هایی مانند ظلم، تزویر، دروغ و ... تنفر دارد.

امام‌جمعه موقت تهران نفس لوامه را یکی دیگر از نعمات الهی به بشر دانست و ابراز کرد: انسان در وجود خود یک دادگاه بدون حقوق دارد که قبل از انجام هر عملی درباره آن داوری می‌کند؛ کسانی که از این سرمایه‌ها بهره می‌برند خداوند به آنان پاداش بهشت عطا می‌کند در غیر این صورت چیزی جز زیان عاید انسان نمی‌شود.

وی بابیان اینکه انسان باارزش‌های خدادادی می‌تواند ارزش‌های دیگری را نیز کسب کند، گفت: روایت است ارزش انسان به دینش است لذا در دوست‌یابی تأکید شده انسان با افراد فاسق دوستی نکند چراکه فاسقان افراد بی‌ارزشی هستند که شرف و آبروی دیگران را به ارزانی به چوب حراج می‌زنند.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: انسان دین‌دار اعتبار دارد و به‌سادگی خود و استقلال کشورش را به تاراج نمی‌گذارد اما انسانی که دین نداشت به خاطر آنکه رییس جمهور شود و یا دیگر مقام را به دست بیاورد سرسپرده بیگانه می‌شود تا شبکه‌های آن‌ها با فضاسازی درباره او تبلیغ کنند چنین شخصی عزت و استقلال عمومی را نادیده می‌گیرد تا رای بیاورد؛ به گفته برخی روزنامه‌ها بعضی پست‌ها در تهران به قیمت‌های گزاف معامله و فروخته می‌شود و این معامله بیانگر بی‌ارزش بودن این جایگاه‌ها است.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه دین همانند دژ و سنگری محکم از ارزش‌های انسانی حفاظت می‌کند، عنوان کرد: انسان بی‌دین حفاظ و تکیه‌گاه ندارد برای همین در تندبادها به‌سرعت دین خود را از دست می‌دهد و خیلی سریع وارد مبادلات سیاسی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در جامعه ارزشی آبروها محفوظ می‌ماند، اظهار داشت: در جامعه ارزشی قبل از آنکه نیازمند لب به درخواست بگشاید نیاز او برطرف می‌شود تا آبروی او حفظ شود، طبق صریح روایات؛ در جامعه‌ای که ضعیف نتواند حقش را باعزت بگیرد و توسط مسؤولان تحقیر شود چنین جامعه‌ای جامعه دینی و مقدسی نیست.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: دولت خوب و باتقوا عزت مردمش را درهرحال و موقعیتی حفظ می‌کند و هنگام انتخابات دست به دامن هر دروغ و کلکی نمی‌شود تا پست و مقام به دست بیاورد، انسان باتقوا وعده‌هایی نمی‌دهد که نتواند آن‌ها را محقق کند کسی که به وعده خود عمل نکند بی‌دین است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات