۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۸۰۸۰۶
آیت الله صدیقی:

مسؤولان امین مردم باشند

امام جمعه موقت تهران گفت: مسؤول مملکت باید امین مردم باشد، حافظ اسرار اقتصادی کشور بوده، نظم و آینده‌نگری داشته و حافظ آبروی مردم باشد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در جلسه سیری در صحیفه سجادیه که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: بداخلاقی، بی حوصلگی، بی ظرفیتی، پرخاشگری، حاضرجوابی، برخوردهای خشن و دافعه دار جزء رذایل اخلاقی و بر خلاف سیره و فرمایشات انبیا و ائمه است.

وی افزود: اگر کسی امت و دلداده پیامبر(ص) است باید خود را از رذایل اخلاقی پاک کند؛ کسی که اهل مراقبه است از صبح که چشم باز می‌کند سعی دارد خود را به فضایل اخلاقی آراسته کند.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: غضب و شهوت(رغبت به هر چیزی) حاصل دل دادن به زرق و برق‌های دنیوی و غرق شدن در آنهاست؛ اولین خطر در جامعه بشری عدم کنترل غریزه جنسی است.

وی در ادامه بیان داشت: اگر مسؤولان ما مسلمان و قرآنی زندگی می‌کردند و برنامه ریزی و نقشه راه درستی داشتند قطعاً وضعیت بهتری در جامعه حاکم بود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اقتصاد را باید به کسی سپرد که کاردان و ماهر باشد، اِشراف کافی در مسائل، مدیریت اقتصادی و سرمایه‌ای داشته باشد زیرا علم بدون مهارت کفایت نمی‌کند.

وی ابراز داشت: مسؤول مملکت باید امین مردم باشد، حافظ اسرار اقتصادی کشور باشد، نظم و آینده‌نگری داشته باشد، حافظ آبروی مردم باشد تا خلق خدا از روی تنگنا، سختی و فشار اقتصادی به آلودگی دچار نشوند.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: حضرت یوسف(ع)، قانون مدیریت برای تمام جوامع بشری تا روز قیامت است، مانند امام حسین(ع) که همه انسانها زیر پرچم ایشان می‌توانند در مقابل فساد، طاغوت و ظلم بایستند.

وی در ادامه بیان داشت: جوانان امروز شرایط مالی مناسبی برای ازدواج ندارند، سن دختران جامعه بالا رفته و خلا ناشی از عدم ارضای غریزه جنسی مانند نیشی به وجود دختران و پسران فشار می‌آورد.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: ازدواج برای عده‌ای که می‌دانند اگر ازدواج نکنند به گناه می افتند واجب شرعی است؛ انسان در خانه و خانواده یک مدیریت عینی و عملی را یاد می‌گیرد و در نقش همسری، پدری و مادری مسئولیت پذیری بالایی پیدا می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرد مجرد با بالا رفتن سن انزوای بیشتری را تجربه می‌کند و خشونت و خشم‌ او جامعه را گرفتار می‌کند./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات